Forsikring.. Eller? *suk*

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Forsikring.. Eller? *suk*

Indlægaf PartyPhreak » tors 15. apr 2004 09:12

Hejsa, jeg har desværre ikke nogen MX5'er endnu.. men det skal jeg have, jeg er blevet helt solgt, det blev jeg faktisk i sommers da jeg var ude og prøvekøre en. Men nu er det sådan at jeg snart er 22, og hvis du blander forsikring og 22 år og MX5 i samme sætning så klapper de fleste forsikringsselskaber i.. :( Det er faktisk det eneste der afholder mig fra købet indtil videre.. Har i nogle gode råd til valg af selskaber? Det skal siges at jeg har en BMW nu i mit eget navn og jeg har 3 års skadefri kørsel. GF Forsikring afviste blankt da det jo er en sportsvogn.. *suk*

Thomas Høybye
Brugeravatar
PartyPhreak

Geografisk sted: Tåstrup, Storkøbenhavn

Forsikring

Indlægaf Webmaster » tors 15. apr 2004 09:50

Prøv Codan www.codan.dk eller Aros www.aros-forsikring.dk
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf jepperimmen » tors 15. apr 2004 11:14

:D :D Der findes en genvej til billig bilforsikring :D :D

Du skal finde dig en kæreste som har kørt skadesfrit i mange år 8) Flyt sammen med hende og køb bilen sammen. Så kommer du med på hendes billige forsikring.

Du bliver måske nødt til at finde dig en ældre model (kæresten) for at dette er en fidus, men du kan jo altid smutte igen når du selv har optjent alder / erfaring til selv at kunne tegne en billig forsikring..

Go' jagt :twisted: :twisted:

PS. Jeg har selv brugt fidusen (Tryg Forsikring), men har dog ingen planer om at udskifte kæresten :D :D
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Knud Erik » tors 15. apr 2004 11:52

Du kan også gøre som gammelfar her!!!
Du skal være over 50, bo det rigtige sted, have hus hund og alle de andre forsikringer samlet i forsikringsskabet, have 3x startspærre på bilen, en aflåst garage, samt kun køre få km/pr år.
Bilen må ikke veje for meget og man skal gerne sminke nyvognsprisen.
Derudover en stor selvrisiko, først nu kan man søge dispensation.
Jeg har ALKA. Er der nogen selvskaber der er nemmere?????
Knud Erik

Forsikring

Indlægaf Webmaster » tors 15. apr 2004 13:32

Jeg kan varmt anbefale Codan.. De har altid forsikret mine lidt specielle biler til en OK pris. De er ikke super billige, men på den anden side heller ikke urimelige.

Det var faktisk billigere at forsikre sådan en Elan her,
Billede
end den MX-5 jeg har nu. Til gengæld er MX-5'eren væsentlig federe at køre rundt i :lol:

Jeg har smidt en forsikrings poll på forsiden...:wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Forsikring

Indlægaf Gæst » fre 16. apr 2004 20:30

Den erfaring jeg har med forsikringselskaber gør at jeg altid forsøger mig med TopDanmark først.
De var meget villige til at forsikre mig som første gangs bilkøber og motorcykelkøber til priser ingen andre selskaber kunne klare.
Jeg ved godt at jeg er pige og at jeg boede i Århus på det pågældende tidspunkt, men det værste svar du kan få er jo et nej! :cry:

Pøj pøj med dit bilkøb. Jeg ved du kan få mange timer til at gå med den bil (det gør min kæreste i hvert tilfælde :lol: )
Gæst

Re: Forsikring

Indlægaf Martin » fre 16. apr 2004 21:08

Hej jeg er selv 21 år, og det er lykkeds mig at forsikre den. opskriften er ret enkel.

Finansforbundet (en fagforening red.) har lavet en gruppeaftale med TRYG forsikring. Her ser forsikringsselskabet helt bort fra alder, skadesfri kørsel mv. Det eneste de kigger på er alderen og prisen. Mx-5'eren koster jo desværre lige over 250.000 (hvilke gør den bliver den dyreste forsikring) men de koster alligevel kun 8.500 (selv om det jo også er mange penge).

Man skal dog være medlem af finansforbundet for at kunne gøre brug af denne forsikring. Det betyder altså at du skal arbejde et eller andet sted inden for finanssektoren, fx bank, forsikring eller realkreditinstitut. (og så selvfølgelig melde dig ind) det koster dog kun et par hundrede om måneden.

Så kan du jo både få et nyt job og en billig forsikring :D
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Hvad koster din MX5 forsikring

Indlægaf zumel » søn 18. apr 2004 19:31

På generalforsamlingen 17 april 2004 blev det foreslået at man her på fora'et skulle give gode råd omkring forsikringspræmier. Denne diskussion er allerede i gang, så man kan blot opfordre alle til at bidrage med deres erfaringer.
Som 43 årig elitebilist i postnummer 2640 betaler jeg under dkk 6000 årligt med dkk 3000 i selvrisiko. Det er gennem Danske Forsikring, som i dag er et selskab i Topdanmark. Da jeg også har en anden bil gennem BG Bank Forsikring, som også er Topdanmark, forsøgte jeg at samle dem i hovedselskabet Topdanmark. Men det kunne den rare dame i forsikrings selskabet ikke anbefale, da jeg så ville komme under Topdanmarks præmietrin. Og det betød en årlig præmie på dkk 12000 og med ringere vilkår. Så derfor holder jeg lav profil og bliver hvor jeg er.
Men det viser jo blot hvor ugennemskueligt det er.
Jeg vil blev den anden dag ringet op af en telefonsælger fra AlmBrand, som gerne ville sende en assurandør forbi. Jeg takkede nej, men tror det er måden at \"forhandle\" en god præmie på, hvis man også kan tilbyde hus og indbo. Hilsen Kim
zumel

Geografisk sted: Hedehusene v/ Roskilde

Indlægaf jepperimmen » man 19. apr 2004 13:58

MX-5, NB 1998, 1,8

27år, postnummer 8881, super-elitebillist, Tryg Forsikring, kr. 8.300,- (Kasko og Ansvar), præmietrin ændres IKKE ved skade - jeg mener min selvrisiko er på kr. 3.000,-

Se indlæg ovenfor, hvordan man bliver super-elitebilist som 27 årrig :D

Jeg kan dog ikke overføre min elitebilist-status til et andet firma og er derfor \"bundet\" til Tryg i nogle år fremover.
Senest rettet af jepperimmen ons 21. apr 2004 12:36, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf PartyPhreak » tirs 20. apr 2004 13:49

Webmaster - Meget sjovt jeg kører faktisk også rundt i en BMW Compact nu, godt nok lidt ældre, det er en 95 årgang.. men så lige at du også har en.. Jeg har en yderst fordelagtig forsikring hos tryg hvor jeg ligger på trin 9 og derfor vil jeg gerne holde lav profil hos dem for at de ikke \"opdager\" det, men jeg vil da forsøge mig hos topdanmark og Codan..
Mange tak for de fine svar!

Thomas Høybye
Brugeravatar
PartyPhreak

Geografisk sted: Tåstrup, Storkøbenhavn

Re: Forsikring

Indlægaf Piphest » lør 19. jun 2004 00:04

[quote="Webmaster"]Prøv Codan www.codan.dk eller Aros www.aros-forsikring.dk[/quote]

Jeg har netop talt med Aros forsikring og de ville ikke forsikre min MX-5'er, selv om jeg er 32 og har kørt skadesfri i 8 år, da det er en sportsvogn.
Jeg endte derfor op med en forsikring hos Codan til 7787,- (hvilket trods alt er bedre end de 13800,- jeg skulle gi' ved Tryg)
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Tilbage til Diskussion