Motorvarmer

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Motorvarmer

Indlægaf Helle » søn 7. jan 2007 08:50

På et eller andet tidspunkt bliver det jo nok rigtig vinter, så jeg overvejer pt. at få installeret en motorvarmer.
Felix tilbringer alle sine nætter i sin egen garage og skal normalt ikke stå udendørs i mange timer i dårligt (koldt) vejr, da jeg ikke arbejder særlig meget udenfor hjemmet i vinterperioden. Derfor har jeg konkluderet at en stikkontakt-type som f.ex Defa vil være tilstrækkeligt - men er der nogen af jer der har erfaringer med dem eller andre fabrikater?

Jeg ved at Claus har et oliefyr i sin og sikker vil argumentere at det er LØSNINGEN, men en løsning der er lidt biligere end spidsen af en jetjager vil være at foretrække.. :P
Helle
--------------------------------
og Felix (NB 1,8i 1999 Grace Green Mica)
Helle

Geografisk sted: Randers

Re: Motorvarmer

Indlægaf Silent » søn 7. jan 2007 17:32

Helle skrev:På et eller andet tidspunkt bliver det jo nok rigtig vinter, så jeg overvejer pt. at få installeret en motorvarmer.
Felix tilbringer alle sine nætter i sin egen garage og skal normalt ikke stå udendørs i mange timer i dårligt (koldt) vejr, da jeg ikke arbejder særlig meget udenfor hjemmet i vinterperioden. Derfor har jeg konkluderet at en stikkontakt-type som f.ex Defa vil være tilstrækkeligt - men er der nogen af jer der har erfaringer med dem eller andre fabrikater?

Jeg ved at Claus har et oliefyr i sin og sikker vil argumentere at det er LØSNINGEN, men en løsning der er lidt biligere end spidsen af en jetjager vil være at foretrække.. :P

Hej, Helle, - rigtig godt med sådan en el-dyppekoger i motorblokken, hvis man har adgang til en jordet stikkontakt. Jeg har for et par mdr siden fået sådan en Defa-varmer i min NC 2006 2,0. Pris 3.600,- incl. moms. Den fungerer fint,- motoren er oppe på driftstemp. når varmeren har været tændt ca 2 timer.
Silent/NC 2,0 -2006
Silent

Geografisk sted: Vestsjælland

Tilbage til Diskussion