Godt emne....
Jeg er også lidt interesseret i at høre om hvilke erfaringer der måtte være med forskellige indpresning på fælge?
Min MX-5 er monteret med 15\" OZ. Superleggera med 195/50/15 Goodyear F1GSD3, som jeg syntes kører fandens godt. Da jeg købte bilen havde den 205/50/15 Toyo Proxes et eller andet, og det var bare noget snot. Det var mega meget forskel på de to dæktyper, til Goodyears fordel, som iøvrigt også har den fordel at de
ikke koster spidsen af en rumraket.
Jeg købte OZ fælgene først på året, som erstattede et andet sæt 15\", af ukendt mærke, som gik lidt i stykker

. Jeg kørte også med F1 GSD3 på de gamle fælge. Hvad jeg seriøst kan mærke forskel på er at OZ fælgene vejer ganske meget mindre end mine gamle fælge.
Til gengæld er mine OZ fælge kun ET37, 7\" brede, hvor standardfælgene er ET45, 6½\" brede. Så jeg kører principielt med en smallere hjulafstand. Jeg har forsøgt at læse på miata.net om forskellen, men har ikke fundet nogen, som decideret har negativt erfaring.
Overalt syntes jeg at høre i krogene og læse mellem linierne, at MX-5'eren i virkeligheden kører bedst med de originale 14\" fælge (som skulle være ganske lette) monteret med den originale dækstørrelse. Desværre har jeg ikke selv erfaret dette.
SÃ¥ hvad siger i??? \"Softtop\" har garenteret en del erfaringer

har jeg ret

?