Performancebox Vs. G-tech pro RR

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Performancebox Vs. G-tech pro RR

Indlægaf altid6 » tors 29. mar 2007 10:07

Har længe overvejet at købe en G-tech pro RR til blandet trackday brug, men faldt pludseligt over dette her produkt igennem et andet forum. http://www.performancebox.co.uk/ . Nogen der har erfaringer med en performancebox???? Den har fået gode anmeldelser og bygger på en driftbox. Den er lidt dyre en G-tech, men synes bestemt også at den har mange flere funktioner, som ideallinier, omgangstider, driftangel osv.
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Webmaster » tors 29. mar 2007 16:50

Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Claus » fre 30. mar 2007 18:16

Den er da nice ud og når jeg kikker på hvad de kan så kan de jo næsten det samme.

Men tror den mangler omdrejningstæller samt det optimalt skifte punkt Det virker også som om at den information du downloader til din pc ikke er lige så omfattende.
Det der med drift grader er i mine øjne noget pladder at betale ekstra for, hvis det er det der gør forskellen i prisen.

Men det virker som et fint produkt og dog en mindre skærm efter hvad jeg ka se på billedet med opløsningen ser bedre ud end på G-Tech Pro RR som jeg er i besiddelse af - om den er pengene værd, kan jeg ikke svare på, men køb den og lad os høre din erfaring og så kunne vi sammenligne en dag for at se hvor nøjagtig den er.
Jeg tror at den du henviser til er mere til proff drift folk og G-Tech Pro er mere til track day og så er det jo op til hvad man lyster....
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » fre 5. okt 2007 12:09

Har for et stykke tid siden købt en Performancebox (har endnu ikke brugt den seriøst).

Da jeg skulle til at bruge den - seriøst - opdagede jeg, at den ikke måler torque/drejningsmomentet.

SÃ¥ nu skal jeg til at finde ud, hvad jeg egentlig skal bruge den til.
Selvfølgelig kan jeg begynde at beregne drejningsmomentet på baggrund af de målte HK.
Men det vil blive noget miskmask, da Performancebox heller ikke logger RPM.

Så idag ville jeg (nok) købe en G-tech i stedet for Performancebox.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf altid6 » fre 5. okt 2007 12:27

Rigtigt at den ikke måler moment, men som du siger så kan det beregnes. Det jeg bruger den til er det geniale at den kan tage omgangs- og splittider på en bane, samt tegne ens linier, hvorefter man kan printe det ud og sammenligne med ideallinier. Et must hvis man er til banekørsel.

Var faktisk på vægten med min bil for 10 minuter siden, netop for at kunne måle mine HK på bilen med performancebox. Her er min vægt for min MX-5. 1080 kg. De 74 kg er mig, der er cirka 25 liter benzin i tanken. Ellers er alt overflødigt ude af den, incl. reservehjul. Kan ikke helt huske det, men er vægten ikke sat til 925 kg på registreringspapirerne. Nu har jeg også lidt tungere udstødning på, stylebar, tungere og større fælge, end standart, så det passer nok meget godt.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf hasse » fre 5. okt 2007 13:28

Der er mange gode faciliteter på Performancebox'en.

Det med RPM/HK/NM (G-Tech) og dermed følgende evt. udskrifter på pc'eren, det er vel også lidt krukket fra min side (Erkendt). Der er jo ikke så meget man/jeg kan gøre for at få yderligere HK/NM og flytte rundt på det.

Men det er sg'u da meget sjovt!!

Fsv. angår vægt, havde jeg min hos en jernhandler i Kvistgård (kan ikke forestille mig, at HANS vægt viser for lidt!!!! (kommer MÅSKE an på, om han har køber- eller sælgerkasketten på!!)).

Han vejede den til 960 kg. Fyldte herefter op og beregnede vægten af opfyldningen. Vægtfylde ca 0.75, hvis jeg ikke husker helt galt).

Kom frem til en vægt med fuld fuld tank, men uden mig: 975 kg.
Alt overflødigt habengut smidt ud i forvejen.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf altid6 » fre 5. okt 2007 13:37

Ingen tvivl om at det kunne være fedt, hvis performanceboxen kunne måle NM, især hvis man har justerbar takthjul eller andet legetøj, og vil se om der er forskel, uden at skulle have dyret på rullefelt. Da udregningen af moment og HK, er en formel i måleredskabet, kunne det måske være at performancebox kom med en opgradering, som kunne downloades, netop med en funktion til at måle NM. Ved at de sender opgraderinger ud med nye funktioner. Hmm måske man lige skulle sende Racelogic en mail, med et ønske :wink:
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf hasse » fre 5. okt 2007 13:42

For sent!!!
Da jeg ikke har prøvet Performancebox seriøst - som tidl. skrevet - kontaktede jeg firmaet for athøre om denne/disse faciliter.

Så hvis de ikke er gået helt i sort, bør de begynde at overveje det.

Fik dette svar:

Hi Haase,

No, sorry this is not a function that is included with PerformanceBox. The power mode is not its primary function - it is a data logger first and foremost - and consequently this mode is only really intended as a guide.

PS.: Haase det er mig.!?!?!?!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf altid6 » fre 5. okt 2007 13:43

Min vejning blev udført på en vægt på Kalundborg havn, som er under administration af DANAK, som er en organisation som er skal sikre danske virksomheders troværdighed. Hehe så vælger at tro på at vægten på bilen er god nok :D .
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf hasse » fre 5. okt 2007 13:54

Vores bilvægte er jo ikke så langt fra hinanden.

Som tommelfingerregel siger \"man\", at forskellen i målte HK ift reelle HK
er lig med den procentuelle % del af forskellen i vægte.

ALTSÃ…:
Er der en fejl i vægtangivelsen på feks. 5% er der en fejl i HK på 5%.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Claus » søn 7. okt 2007 09:51

Hasse, mit tilbud står stafigvæk ved magt, såfremt du vil \"teste\" den G-Tech Pro RR på din bil. Det kunne jo være at det var et produkt du kunne falde for..smiler.
Helt klart en Performance boks er genial til trackday.
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » søn 7. okt 2007 12:19

Claus:

Tak Claus.
Tilbuddet modtaget. Jeg vil/må lige tage mig sammen til at måle med min egen dims først.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf hasse » søn 16. dec 2007 15:08

Altid6:
Du har skrevet i en anden tråd, at du nu har målt med Performance Box.
(Pinligt: Men har ikke fået \"gjort noget ved min egen\"...endnu.)

Kan den lave en fil med kurve over ac/decelerationen?
Kan den lave en dodo over hk'erne?

Jeg synes ikke det fremgår af brugsanvisningen...at man kan få en fil over dette som kurve.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf altid6 » søn 16. dec 2007 20:35

Jeg har prøvet at sidde og finde ud af det, men nej den kan vist ikke tegne grafer over acc. og deacc. i forhold til den målte effekt. Den kan heller ikke tegne graf over effekten ved et bestemt omdrejningstal. Den tegner fint graf over din hastighed og du kan aflæse din vmax. Min vmax, hvor benzinen cutter fra og omdrejningsnålen ikke vil højere er i 2 gear 92,6 km/t og i 3 gear 131,6 km/t. Det er udfra det at den har målt effekten. Effekten vil bare stå på displayet på boxen. Det er en sjov ting at man kan måle effekt på hjul og svinghjul og jeg vil bruge det til at se om der bliver en effekt forøgelse, nu når motoren bliver portet og poleret. Ellers så er boxen absolut mest egnet til banekørsel og de informationer man ønsker der. Til det synes jeg tilgengæld også at den er genial og alle pengene hver :D .
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf Claus » tirs 12. feb 2008 23:50

Brugeravatar
Claus