Udskiftning af standardradio i NB

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

Udskiftning af standardradio i NB

Indlægaf JensK » tirs 6. nov 2007 20:18

Jeg har ingen CD-spiller i min NB-standardradio (dobbelt DIN). En CD-spille fra Mazda kommer til at stå i 3.000 kr. inkl. montage, så det er udelukket. En løsning kunne være en MP3 konverter, som både IL og MazdapartsUK forhandler. Er der nogen som har erfaringer med sådan én?

En anden løsning kunne også være at flå standardradioen ud - og smække en alm. DIN-radio i - f.eks. en af de JVC Mazdaparts tilbyder. Der skal så fyldes ud med en 'cubby box' - et lille plastbox/rum, som fylder det resterende hul ud. Jeg er noget tvivlende på, hvordan det ser ud i en NB. Er der nogen af jer der har den løsning, som ville poste et billede?

Mange hilsner :) [/b]
Jens K. Sunlight silver NBFL 2005, 1.8 Sport -6g
Brugeravatar
JensK

Geografisk sted: Roskilde

Anden radio

Indlægaf lundhans » ons 7. nov 2007 08:36

Der sad en Blaupunkt radio med CD afspiller i min NB'er, da jeg købte den, og den fungerer udmærket. Der er ikke behov for at fylde noget ud, da den passer i hullet. Den hedder Blaupunkt Amsterdam NAV35E.
Billede
lundhans

Geografisk sted: Taarbæk

Indlægaf Claus » ons 7. nov 2007 11:39

Jeg har smidt den \"gamle\" Blaupunkt Viking 148 med TMC i min - i det øverste DIN hul har jeg monteret ekstra VDO instrumenter.

Valget faldt på den radio på grund af designet, der efter min mening passer perfekt ind i en NB - samme farve, samme font og hvide tal og bogstaver som i resten af bilen/instrumentbordet.

Se nederste billede, kan godt tage et nyt, hvis du vil se det tættere på.http://www.five-speed.dk/Gallerisub/APR04Claus.htm
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Indlægaf hasse » ons 7. nov 2007 12:39

Hvad skal man med radio mm., når man har den skønnne lyd fra udstødning fra motor og udstødning?? (HÆ,HÆ).

PS.
Er det for at høre politikernes valgoplæg?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

MX5-lyd på MP3

Indlægaf JensK » ons 7. nov 2007 20:54

Jeg havde nu kun tænkt mig at bruge radioen til at spille MP3-filer med brutal og voldsom MX5 lyd. Min egen har stadigvæk zoom-zoomaskinelyd.
Jeg må vente til fabriksgarantien udløber med at gøre noget ved det!
Hilsner
Jens K. Sunlight silver NBFL 2005, 1.8 Sport -6g
Brugeravatar
JensK

Tilbage til Styling & ICE