effektmåling og optimering NB-FL

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

effektmåling og optimering NB-FL

Indlægaf ccr-racing » tors 6. okt 2011 07:15

Til vores rulletræf sidste år så det ud til at NB-FL modellerne har svært ved at leve op til de HK som fabrikken lover. Hos CCR-Racing har vi arbejdet på at \"knække\" den originale motorstyring i MX5 NB-FL.

Derfor vil vi gerne tilbyde ejerne af de MX5 NB-FL, som har fået målt deres nb-fl hos os, at vi foretager en ny test og efterfølgende optimering af den orginale motorstyring mhp at lokke de manglende heste frem. Denne optimering vil som tilbudspris koste 2500dkk. Tilbuddet gælder resten af 2011.

Hvis der er andre der kunne tænke sig at få optimeret tændningskurve og benzinblanding på deres NB-FL - eksempelvis i forbindelse med montering af optimeret indsugning/udstødning/knaster - kan dette selvfølgelig også aftales.

mvh
CCR
ccr-racing

Indlægaf KjaLLe » tors 6. okt 2011 16:50

Fint.

Er optimeringen allerede gennemført på én bil? Evt. Jeppes?

Og hvad er forventet resultat?
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf jepperimmen » tors 6. okt 2011 21:37

KjaLLe skrev:Fint.

Er optimeringen allerede gennemført på én bil? Evt. Jeppes?

Og hvad er forventet resultat?

Nu er det jo ikke for at tage ordet fra CCR, som godt kan svare for sig selv :wink: men nej, min er endnu ikke optimeret, men bliver det når lige vi får koordineret med at jeg skal en tur til Sjælland (forhåbentligt før vinterhi).
Jeg ved at der allerede har været (mindst) to NB-FL'ere succesfuldt igennem indgrebet, men jeg kender ikke "gevinsten".
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf ccr-racing » fre 7. okt 2011 06:15

Hej

De biler som jeg henviser til fra rullearrangementet er rene sugebiler - Vi så at disse havde problemer med at leve op til det lovede. De lå omkring 135hk så vidt jeg husker. Vi har netop haft en sugebil inde og optimere på og efter montering af KN indsugning og en anden udstødning samt chipoptimering endte den på 151hk, samt bedre respons i mellemområdet.

Derudover har vi som Jeppe nævner også lavet standard styreboksen om til at kunne køre med Rotrex kompressorkittet, således at man undgår at køre med \"powercardet\" - PT kører der 2 af disse biler rundt og Jeppes er på vej også.

mvh
Christian
ccr-racing

Indlægaf crv » fre 7. okt 2011 20:38

Hvad med 1.8 NB fra 1998-2000 .Har du også noget i posen til dem.Har før rykket for en effektforøgelse i hk på min som har optimeret header udstødnig indsug og kat plus lidt skrappere knast
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf ccr-racing » fre 7. okt 2011 22:05

meget snart er der også til NB - vi har netop købt en så vi kan lave godkendt kompressorkit på den også, men inden da laver vi en chipoptimering til de \"almindelige\" NB'ere
ccr-racing

Tilbage til Tuning og modificering