NB og Cold Air

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

NB og Cold Air

Indlægaf Lurendrejer » lør 3. nov 2007 01:24

er der nogen der har et billede eller blot en ide om hvordan pokker et jackson racing (fra moss) cold air kit kan sidde på en 1.8 NB?? På deres side står der kun at det er til NB, men på miata.net findes der ikke en eneste historie om nb og cai.. Jeg er begyndt at mistænke Moss for at have skrevet forkert, for det er simpelthen ikke muligt at finde plads til filterkassen på min bil :(
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf hasse » lør 3. nov 2007 09:54

Selv har jeg NA-modellen. Så på en måde kan jeg IKKE udtale mig om NB.

MEN:
Du kan være sikker på, at JR-CAI's NB model kan monteres. Alene det, at den har været på markedet i så mange år, er bevis nok.

Hvis jeg var dig, ville mine overvejelser gå på, om det skulle være JR modellen eller IL's model.

Der er jo ikke nogen billeder af IL's set fra neden.

Men jeg har på fornemmelsen, at den får sin luft fra et bedre sted end JR's: Luften mere direkte ind i indtaget på IL modellen.

JR's model har ikke direkte adgang til fartvinden. Med mindre man bruger min \"løsning\" med kølerhjelmen. Og den er jo ikke holdbar (måske ovenikøbet i bogstavelig forstand) i det lange løb.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Lurendrejer » lør 3. nov 2007 12:12

jamen, sagen er: Jeg har købt skidtet... men ventilator-motoren tillader simpelthen ikke plads nok. 1.8 motoren er jo længere end 1.6'eren, så der er simpelthen ikke plads mellem motor og bilens front. :?
Lurendrejer

Indlægaf hasse » lør 3. nov 2007 14:26

Mener, at du kan flytte ventilatoren.
Men det må NB 1,8 ejerne svare på.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf hasse » lør 3. nov 2007 14:36

Jeg er jo den nysgerrige type:

Prøv at gå ind på Miatamania og få cold air frem.

Kig på \"instructions\" under 901-980 .94-97 udgaven.

Jeg har kun skimmet den, men der står noget om 1,8 motoren og hvordan man får plads til cai-systemet.
PS.:
http://miatamania.com/graphics/products ... 01-980.pdf
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Lurendrejer » lør 3. nov 2007 17:26

det er den manual jeg har - og der står noget om at motoren er større end 1600'eren, ja. Men det er også lissom det. Alting handler om NA'ere, også de ting man skal have af vejen osv.

Ventilatoren kan desværre ikke flyttes da aircon-ventilatoren åbenbart er mindre end køler-blæseren. Den passer ihvertfald ikke på aircon-køler-pladsen. - Jeg har prøvet :(

Det er dog kun på moss-europe sættes findes til NB, på andre af moss' sider findes samme sæt, med markeringen 90-97 (eks. miatamania.com) :?
Lurendrejer

Indlægaf hasse » lør 3. nov 2007 17:45

Den jeg henviser til er Moss i US (Miatanania) og det er 94-97.

Ps.
Jeg synes, at det meget klart under pkt. 16 står, at den ska' ha' et gok.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Lurendrejer » lør 3. nov 2007 18:30

mjaaa. Det var også dertil jeg kom. Men umiddelbart er der intet sted der passer så kassen kan skrues fast, og hvis man bare mossler til vil jeg mene at kassen kommer til at hvile imod rem-hjulene forrest på motoren.

Jeg har skrevet til Moss for at høre om det virkelig er et NB-kit jeg har fået, for det ser helt galt ud - jeg har hørt om de har nogle billeder af et kit monteret i en 1800 NB. For som sagt, der er simpelthen ikke plads mellem motor og bilens front. Hvis der er nogen som helst i Randers og opland der har et CAI i en NB'er, vil jeg meget meget gerne have en hånd. :D

Og mange takken for hjælpen indtil videre Hasse :)
Lurendrejer

Indlægaf hasse » lør 3. nov 2007 18:52

Sæføli' er det allerbedst, hvis der er én i \"nærheden\", der har kittet på en NB'er.

Har kigget lidt på de 2 \"instructions\" 980 og 985.

Så'den, som jeg ser dem - sammenligning - skulle det være muligt for dig at afgøre, om du har fået det rigtige kit ved at kigge/sammenligne de 2 tegninger i de respektive \"instructions\", hvor kittet/luftboksen, ses ovenfra.

Området omkring \"Air mass sensoren\" er forskelligt.

(Jeg ved hvor pisseiriterende det er, når \"man\" har noget liggende....og så selvfølgelig op til en week-end).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Lurendrejer » tirs 6. nov 2007 09:14

hasse? Jeg har nu fået bekræftet at det ikke var mig der var komplet idiot. Eller noget :)

Ihvertfald er det kit jeg har modtaget til en NA - på miatamania.com og supercharger.com (Jackson Racing) fandt jeg de info jeg skulle bruge, sendte en mail til Moss og de gav mig ret. Måske bare for at få fred :oops:
Lurendrejer

Indlægaf hasse » tirs 6. nov 2007 13:39

Lurendrejer:
Det regnede jeg heller ikke med, at du var!!
Nysgerrighedsspørgsmål (sikke et ord):
Det var da rimelig let at se forskellene, når tegningerne blev sammenlignet med det, du havde fået. Ikk?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Lurendrejer » tirs 6. nov 2007 14:44

Jeg havde jo kun en tegning til 1994 og frem (det var hvad der stod i papirene). Dengang kittet blev lavet var der næppe tænkt på NB.

Men mange steder stod der jo at enkelte ting kunne være anderledes på nyere mx'ere osv, så jeg tænkte bare \"fint nok, vi kører på\" Sagen var, som han forklarede det, at deres nye katalog og dermed hjemmesiden havde indeholdt en fejl, så det var blevet beskrevet som et NB-produkt (det står stadig på deres hjemmeside).

Men jo, manualen var helt ad halvede til, for at sige det pænt. Men det er man jo efterhånden så vandt til at man bare klør på. Så må det jo blive til et il.motorsport kit istedet. Men først skal jackson racing headeren og en mulig borla-potte lige på først :)
Lurendrejer

Indlægaf hasse » tirs 6. nov 2007 15:00

Jeg håber, at jeg har ret med IL kittet.
Som tidl. nævnte har jeg selv JR's.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Kuksi » tirs 6. nov 2007 17:21

Hvilket IL kit er der tale om :?:
Jeg syntes ikke jeg kan finde det der kan være tale om.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » tirs 6. nov 2007 18:58

Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Tilbage til Tuning og modificering