Portning af topstykke, på den nemme måde

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Portning af topstykke, på den nemme måde

Indlægaf Musikeren » tors 27. dec 2007 12:31

Læs lige hvordan en gut i udlandet har portet sit topstykke...
det må simpelthen være en \"fat young dumbass American\" :lol:

Hey guys, I've got a 98 1.8T. I've had a k04 and chip for a while and wanted to get more performance. I was recommended to port and polish the intake and exhaust. We found out they used abrasive material to do it like gritty sand. So I got with my friend that tunes Hondas and we decided to try it ourselves. We got a bag of sandblasting sand and hooked up into the intake and started the car. We had to hold the gas so it would run. He wanted to let the engine suck in the sand through the intake so it would port it out and then push it out the ehxaust so it would port the exhaust manifold.
I was worried that it might cause problems but he figured it'd be OK as long as we didn't make boost and it get sucked in the turbo. After running the car and letting it suck in sand we got about half way through a 25 lb bag. The check engine light was on and the engine was bucking and kicking and sounding really weird. We stopped and hooked the car back up normal and took off the sand supply. We tried to start it again and it was really hard. Once started it couldn't idle and kept making weird noises. We took it out and drove it and it started to make scraping and knocking noises.
Help! Can anyone tell me what to do! My buddy only does Hondas so he doesn't know much about Audis.

Tjaaa, hvis det ikke er en joke, (hvilket jeg virkelig håber) , så kan jeg være i tvivl om hvorvidt guttens IQ rækker til et kørekort :wink:

Musikeren
Musikeren
NA 1.6L opdateret til 1,8L 1990, Sattelight Blue, US Import
Brugeravatar
Musikeren

Geografisk sted: Ringkøbing

Indlægaf hasse » tors 27. dec 2007 12:49

Da jeg så overskriften \"Portning af topstykke, på den nemme måde\", sagde jeg \"JUHU\" til mig selv.
Tror ikke, at jeg vil prøve metoden.

Minder mig iøvrigt om ham/hende, der havde købt en spritny pc'er.
Dagen efter købet kom han tilbage med lortet og ville ha' den byttet, fordi den ikke var iorden.

På spørgsmålet om, hvad der var ivejen, forklarede han, at hullet i kaffebakken, der kom ud, når man trykkede på knappen, var for stort.

Koppen faldt igennem.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Musikeren » tors 27. dec 2007 13:36

He He, :P
ja hverken Pc'er eller hjemme-tuning er for alle mennesker :!: :!:

- jeg troede da at du allerede havde forsøgt dig med portning af topstykket Hasse, eller det er måske et fremtids projekt :?:

Har du så poleret \"sug ind\" og \"pust ud\" hullerne. :?:

Musikeren
Musikeren
NA 1.6L opdateret til 1,8L 1990, Sattelight Blue, US Import
Brugeravatar
Musikeren

Geografisk sted: Ringkøbing

Indlægaf Sølvsten » tors 27. dec 2007 15:27

Det er da klart hans motor er gået i stykker, han har sandsynligvis brugt den forkerte størrelse sandkorn. :lol:
Brugeravatar
Sølvsten

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » tors 27. dec 2007 20:15

Musikeren:
Nej jeg har hverken tilrettet/portet eller poleret topstykket.

Det, jeg har gjort er at porte/polere indsugninsmanifolden efter de retningslinier, som Garrett har beskrevet i \"Performance...\" p.74 ff.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Tilbage til Tuning og modificering