Efterspørgsel på CCR-kit til andre MX-5 varianter

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf ccr-racing » man 31. okt 2011 06:54

@Hasse

nu sælges vores kit også i andre lande end DK, så derfor den højere effekt opgivet på rotrex.com.

I DK kan vi pt godkende NA med 20% effektforøgelse og det er udelukkende de sørgelige bremser som bilen er født med der sætter begrænsningen. Om folk så vælger at pille senere hen er desværre ikke noget CCR-Racing er herre over.

Jeg er klar over at du har været skeptisk overfor dette fra starten af, og du vistnok var en af dem så sagde det ikke kunne lade sig gøre. Men vil gerne understrege at CCR-Racing følger reglerne 100% og vi arbejder tæt sammen med trafikstyrelsen omkring disse godkendelser.

Skal jeg skal være lidt grov? ok - Så kan du tage dine gætterier om hvorvidt vi snyder på vægten mht effekt osv og stikke dem op hvor du er lavest når du plukker jordbær.

@Mogenz
Vores NA Testbil har kørt 283.000 og har lidt støj fra ventilløftere osv når man starter den, men ikke desto mindre har den holdt til at få mange klø både på rullefelt og til diverse trackdays. Hvis du er interesseret vil vi gerne tilbyde dig et diagnosetjek af bilen på vores rullefelt, hvor vi måler effekt, kompression, blanding osv inden du beslutter dig.

mvh
Christian
ccr-racing

Indlægaf Lurendrejer » man 31. okt 2011 08:01

Sådan et check ville jeg være meget glad for at få lavet. Man er vel altid lidt interesseret i at vide om en kværn der har gået 150k stadig er tilfreds. :)
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf ccr-racing » man 31. okt 2011 09:31

Du kan er velkommen til at kontakte os på mail eller tlf for at lave en aftale
ccr-racing

Indlægaf AS DK » man 31. okt 2011 09:49

Lurendrejer skrev:Man er vel altid lidt interesseret i at vide om en kværn der har gået 150k stadig er tilfreds. :)

Jeg bad for nyligt Andreas (Au2Fast) om en vurdering af min motor ved 150.000 km service med henblik på montering af kompressor.
Iflg. Andreas er der intet, der skulle tyde på at min motor ikke skulle kunne holde til det. :P
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Lurendrejer » man 31. okt 2011 11:42

Du kan er velkommen til at kontakte os på mail eller tlf for at lave en aftale

Jeg bor i jydeland så det bliver først aktuelt når monteringen bliver en realitet. Jeg har ret i at CCR er Kjøwenhavnstrupsk ikke sandt?
Lurendrejer

Indlægaf ccr-racing » man 31. okt 2011 12:02

næsten - vi holder til i roskilde :D
ccr-racing

Indlægaf hasse » man 31. okt 2011 13:45

CC-R:
Jeg er ikke og har overhovedet ikke været skeptisk overfor projektet.
aLt kan lade sig gøre, hvis man vil betale. F.eks. ny afgift, fordi effektforøgelsen er over 20%.

Du skriver bl.a.:
\"I DK kan vi pt godkende NA med 20% effektforøgelse og det er udelukkende de sørgelige bremser som bilen er født med der sætter begrænsningen\"

Der er ikke andre, så måske kan du:
Hvad har effektforøgelse med \"..sørgelige bremser..\" at gøre?

Om en dyt, der vejer 1.000 kg, har xx effekt eller xxx effekt, så er det stadigt 1.000 kg., der skal bringes til standsning.
Så JEG har svært ved at se sammenhængen mellem effektforøgelse over 20% og godkendelse.

Jeg kan godt li' at bl8ve klogere. SÃ¥ please!

Argumentet, der tidligere han været på banen: Man må forvente, at follk kører friskere med en effektforøgelse, kan ikke bruges.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf ccr-racing » man 31. okt 2011 14:20

Hej Hasse

Du bør tjekke op på dine fakta omkring afgiftsforhold:
Afgift ved effektforøgelse træder udelukkende i kraft ved motorombytte eller ved ombyging af bilen til en \"større\" model. Eftermontering af kompressor udløser ikke afgift.

mht til bremser:

Jeg er enig i fysikken omkring at 1000kg der skal bringes til standsning osv, men nu er det desværre ikke mig der laver reglerne.
Så de regler som trafikstyrelsen har udstedt siger at man kan godkende 20% effektforøgelse på de eksisterende bremser og styretøj. Effefktforøgelse ud over 20% kræver enten dokumentation for egnethed fra producenten eller dennes repræsentant eller en test fra et anderkendt institut. En sådan test kunne vi måske godt få lavet på NA, men vores vurdering er at bremserne er så små, at det i praksis ikke vil kunne lade sig gøre. og under alle omstændigheder er det meget omkostningstungt og med det nuværende salg af mx5 kits løber det ikke rundt.

Så kunne man jo vælge at sætte bremser på fra en NB som er større - men det går desværre ikke - for hvis man gør det skal man betale registreringsafgift af bremseombygningen.

Så sådan er reglerne - så kan man jo lide det eller lade være
ccr-racing

Indlægaf hasse » man 31. okt 2011 14:53

Sæ'føli' er det et stykke tid siden, at jeg genlæste de eksakte bestemmelser.
Og jeg er enig med dig i betragtningerne omkring montering af kompressor ift. de 20%.

Ang. registrering af større bremser så er det vel ikke det samme som som registreringsafgift.
De er i princippet registreringspligtige (rubrikken konstruktiv ændring?) men afgift???

Og det går vist \"kun\" på uorginale bremseskiver (evt. med tilbehør) (er det stadig 3. afsnit 1. pkt.?).
Så umiddelbart har jeg lidt svært ved at forstå, hvorfor NB bremser ikke skulle gå glat igennem. Mener iøvrigt at kunne huske, at en af vores brugere har skrevet, at han har fået registreret (uden afgift) større bremser uden problemer af nogen art.

Går man ind på mx5parts.co.uk hjemmeside kan man finde \"større bremser\", hvor de ovenikøbet oplyser, at de kan bruges i alle EU lande, der accepterer German TÛV (Om DK så umiddelbart gør det, ved jeg ikke, men det vil da være -endnu - en mærkelig ting, hvis de ikke gjorde det).

De oplyser, at de er \"udviklet\" af I.L. motorsport, men går jeg ind på DERES hjemmeside, finder jeg ikke noget under NA!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf one-niner » man 31. okt 2011 14:54

hasse skrev:Argumentet, der tidligere han været på banen: Man må forvente, at follk kører friskere med en effektforøgelse, kan ikke bruges.

Det handler ikke om, at folk kører "friskere", men at man med mere effekt kommer hurtigere op i fart mellem nedbremsninger, og derfor også skal have bremser, der kan klare nedbremsninger med kortere mellemrum uden at overophede.

Jeg oplevede alvorlig fading efter cirka 7 omgange på Skive køretekniske anlæg sidste år, og det ville være sket tidligere, hvis jeg havde haft små 200 hk i stedet for 140. Jeg har fået en sund respekt for bremsernes begrænsninger, og synes færdselsstyrelsens krav er aldeles rimelige.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf one-niner » man 31. okt 2011 14:57

Og hasse, kan du ikke prøve at genlæse en af de andre tråde, hvor vi allerede har diskuteret det her med færdselsstyrelsen/syn og Skat. Det har efterhånden været forklaret mange gange.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf ccr-racing » man 31. okt 2011 15:00

@ Hasse

i stedet for at kigge på hvad der står på mx5parts.co.uk (som næppe er bekendt med de danske afgiftsregler) så gå ind på skat.dk og læs reglerne.

Så vidt jeg er orienteret har du en juridisk uddannelse, så det burde være en smal sag for dig at sætte dig ind i reglerne.

At der er en bruger der er sluppet igennem syn med større bremser er jo ikke det samme som at det er lovligt i rent afgiftsmæssig henseende.
ccr-racing

Indlægaf Lurendrejer » man 31. okt 2011 15:30

Den er kørt af sporet allerede...
Men, tüv betyder ikke en klap i Danmark. En egnethedstest er så vidt jeg ved det eneste som \"virker\".

Jeg menes at have læst noget henad at trykladning med turbo eller kompressor med wastegate altid betragtes som en 20%+ effektforøgelse. Hvilket vil også er fair nok, med en wastegate bestemmer man vel næsten selv forøgelsen og der er derfor god grund til at folk skruer op for svineriet.
Jeg troede egentlig ikke at man overhovedet måtte kompressortune da det altid ville falde i 20% reglen uanset om effekten var +20 eller ej.

Der kan man bare se... :)
Lurendrejer

Indlægaf ccr-racing » man 31. okt 2011 15:36

@lurendrejer - du giver selv svaret: turbo eller kompressor med wastegate anses altid som +20% effektforøgelse - men på en rotrex kompressor er der ingen wastegate
ccr-racing

Indlægaf hasse » man 31. okt 2011 16:15

Det har egentlig også indtil videre kun akademisk interesse for mig:
Jeg er oppe på de små 140 hk med det portarbejdenm.m.m., jeg har lavet på min.
Så medmindre, jeg begynder at \"efterpille\", får jeg ikke meget - om noget - ud af at sætte kompressor på.

Det er som CCR skriver wastegaten, der er \"pudlens kerne\".

Mht. dine - one niner - oplevelser på diverse baner, er de selvfølgelig meget interessante.
Bare ikke i forhold til diverse regler.

Tager \"vi\" reglerne om bremser bruger de udtrykket \"...sikkerhedsmæssigt tilfredsstillende ved normal brug...\" i indgangsbønnen.

NÃ¥r jeg ved det, er det fordi jeg printede det ud i forbindelse med nogle checks, jeg lavede omkring EBC pads og disks.
Senest rettet af hasse man 31. okt 2011 16:29, rettet i alt 1 gang.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering