Synsgodkendt kompressorløsning fra Rotrex

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Claus » lør 14. nov 2009 20:55

Dengang man typegodkendte biler i danmark, der stillede staten blot krav om at bilen skulle kunne bringes til standsning fra en given hastighed indenfor en given afstand. Jeg husker ikke hastighed og distance.

Så længe bilens bremser kan låse hjulene, ja så gavner større skiver ikke standselængden - men større skiver er et godt middel imod fading og en mere kontrolleret bremsning.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Webmaster » søn 15. nov 2009 22:39

Hej teknik dudes... Hjælp os lige i havn her: http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=2533
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf crv » tirs 1. dec 2009 23:41

Har anskaffet mig det omtalte kit.Ligger nu i bagage rummet på min nyindkøbte 1998 miata i LA og venter på at lande i DK til april.Pris 33oo dollars.Er der nogle forhåbninger om at lovligt kan monteres til den tid.Miataen har kørt ca 145000 km men under min tur på 3400 km brugte den hverken vand eller olie eller blev varm rent faktisk løb den 210 km i timen på klokken efter jeg fik monteret Racing Beat header bagpotte og luftintag.samt roadstersport midpipe.Det var en forbedring som virkeligt kunne mærkes og desværre også høres lidt for meget
Brugeravatar
crv

Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf jepperimmen » ons 2. dec 2009 09:33

crv skrev:Er der nogle forhåbninger om at lovligt kan monteres til den tid.
JA!

crv skrev:jeg fik monteret Racing Beat header bagpotte og luftintag.samt roadstersport midpipe.Det var en forbedring som virkeligt kunne mærkes og desværre også høres lidt for meget
Luftindtaget passer ikke med Kraftwerks-kittet og jeg er i tvivl om headeren vil passe. Kraftwerks-kittet er i hvert tilfælde udviklet til det originale udstødningssystem. Er der fortsat katalysator i midpipen? (ellers bliver den ikke synet).
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Lurendrejer » ons 9. dec 2009 08:21

Hvad har vi egentlig af status på projektet? Jeg er ved at pisse i bukserne af spænding... April måned? Jeppe har solgt typhoon kittet! - Er der en bil med monteret kompressor? Må vi få nogle billeder? Har i hørt om youtuba? Giv os noget :lol:
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf jepperimmen » ons 9. dec 2009 09:27

Jeg forventer at hente bilen fra http://www.ccr-racing.dk på søndag med alt monteret 8)

TÜV-processen er sat igang og vi forventer at papirerne er klar i februar.

Derefter skal min bil hurtigst muligt synes med ændringerne og derefter skulle alt være klart for LOVLIGE monteringer :P
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf Piphest » ons 9. dec 2009 10:15

jepperimmen skrev:Jeg forventer at hente bilen fra http://www.ccr-racing.dk på søndag med alt monteret 8)

TÜV-processen er sat igang og vi forventer at papirerne er klar i februar.

Derefter skal min bil hurtigst muligt synes med ændringerne og derefter skulle alt være klart for LOVLIGE monteringer :P

Nu skriver du lovlige?

Den får en helt anden motor med +20%, så dermed er den en anden bil.
Anden og større motor = anden afgift, så hvor meget skal du af med i afgift for bilen?
Og hvad kommer type og model til at hedde?
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Lurendrejer » ons 9. dec 2009 10:21

Er det virkelig bare det? :o

Hvad med alt hvad man hører om reg-afgifter osv?

Min egen synsmand anså heller ikke Tüv751 som gyldig verifikation, grundet manglende info fra Mazda selv mht. hvorvidt bilens konstruktion var i orden.

Det blir feee 8)
Lurendrejer

Indlægaf Lurendrejer » ons 9. dec 2009 10:54

Hvis jeg var frontløber for dette projekt og havde valgt at sætte min hals på spil, kunne jeg godt forestille mig at den negative stemning omkring projektet ville bringe mit pis i kog. Vi kender vel alle følelsen af at have gjort noget ekstra-ordinært (og det er det fandme!) - og så blive pisset på.

Vi er selvfølgelig også nogen der bliver drevet af \"så skal jeg fandme vise dem\" - Men derfor er der vel ingen grund til at skabe en stemning, er der?

Ovenstående post ser jeg som negativ og nedladende - snakker du også sådan til din mor? Eller er jeg opdraget forkert?
Lurendrejer

Indlægaf jepperimmen » ons 9. dec 2009 11:02

Piphest skrev:Nu skriver du lovlige?

Anden og større motor = anden afgift, så hvor meget skal du af med i afgift for bilen?

JA - LOVLIG!

Det er IKKE en anden motor. Motorblok, topstykke og indmad er originalt - og det er samme motorstørelse. Identiteten af bilen ændres ikke ved at der skrues et "agregat" på motoren. De +20% har INTET med afgift at gøre.

Der er IKKE tale om en ny model - det er den samme, blot med en konstruktiv ændring.

HERMED OVER AND OUT fra min side på spørgsmål af denne karakter, der er skrevet nok af kloge hoveder i denne tråd - lad os nu se om ikke det lykkes at få det hele igennem systemet, så kan pessimisterne derefter klappe i eller få lov til at hovere, hvis de ønsker det :?
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf AS DK » ons 9. dec 2009 11:06

Stor respekt for Jepperimmen og hans projekt gruppes arbejde.

Som de fleste andre her på sitet går jeg og drømmer om en eftermonteret kompressor på min MX5. Men ligesom stort set alle andre GØR JEG IKKE SELV NOGET ved det ud over at læse tonsvis af indlæg om emnet.

Jeg glæder mig virkeligt meget til at høre om det færdige resultat med en detaljeret anvisning på, hvordan det skal gøres. Lovligt.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Webmaster » ons 9. dec 2009 12:39

jepperimmen skrev:
Piphest skrev:Nu skriver du lovlige?

JA - LOVLIG!

Det er IKKE en anden motor. Motorblok, topstykke og indmad er originalt - og det er samme motorstørelse. Identiteten af bilen ændres ikke ved at der skrues et "agregat" på motoren. De +20% har INTET med afgift at gøre.

Der er IKKE tale om en ny model - det er den samme, blot med en konstruktiv ændring.

HERMED OVER AND OUT fra min side på spørgsmål af denne karakter, der er skrevet nok af kloge hoveder i denne tråd - lad os nu se om ikke det lykkes at få det hele igennem systemet, så kan pessimisterne derefter klappe i eller få lov til at hovere, hvis de ønsker det :?

Korrekt m.h.t. identitet. Næste step er TüV. Det er værd at bemærke at den TüV der bliver udarbejdet, ud over forurening, også tager stilling til om bilen konstruktivt kan håndtere de ekstra kræfter. I praksis kan det betyde at man eksempelvis i kittet til en 1,6 115 HK NA kan blive nødsaget til at inkludere de forreste bremser fra en 1,8. Det er ikke sikkert, men jeg har ladet mig forstå at dette er en typisk problemstilling. I praksis vil denne form for TüV kræve omregistrering med anmærkning om den konstruktive ændring. Så TüV attesten skal gøre det sidste arbejde, hvis den altså bliver korrekt fremstillet. Det var derfor vi havde den anden tråd om forskellige motor typer :D

Vi er godt på vej ..!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » ons 9. dec 2009 13:00

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Jeg er spændt på det med bremserne. For jeg kan stadig ikke forstå, hvis det skulle være nødvendigt. Det er jo en \"familiebil\", det drejer sig om))))))))))))))))))))))))))))))))))
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » ons 9. dec 2009 13:05

((næsten do.do bagtøj))
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf motorbøllen » ons 9. dec 2009 22:55

Jeg glæder mig som et lille barn til at se resultatet af dette benarbejde som der gøres for at finde en legal løsning til at vores bambusraketter kan blive lidt hurtigere.

Jeg synes at det er stort af jer at I vil lave et sådant stykke arbejde for vores allesammens skyld. Yderst prisværdigt.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering