Manuel bremsejustering

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Manuel bremsejustering

Indlægaf hasse » ons 26. mar 2008 00:20

Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Re: Manuel bremsejustering

Indlægaf JK » ons 26. mar 2008 09:39

hasse skrev:Den er da vist ikke helt tosset:

http://flyinmiata.com/index.php?deptid= ... r=14-76250

Genialt så kan man godt nok brænde dæk af :)
Jeg tror bare ikke det er noget de kan li` i synshallen!
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf hasse » man 5. maj 2008 17:51

Nå så fik jeg den, FM havde problemer med at levere de rigtige NPT'ere.
Dem skulle jeg bruge for at benytte de eksisterende flanger/møtrikker på bremserørene.

Mine overvejelser/spekulationer omkring denne dims går/gik på, at når der bremses flyttes en masse vægt over på forhjulene.
Og da der herefter ikke er så meget på baghjulene, \"skal\" de blokere hurtigere. Med deraf følgende nedsat bremseevne.

Og så?
Tja.
Det er muligt at fjerne op til ca. 60% af baghjulenes bremseevne.
Og gøres det blokerer forhjulene rimeligt hurtigt (og hvem ønsker det?)
Og baghjulene blokerer ikke.

Ved den modsatte situation (intet fjernet fra baghjulene) er det som før..altså med MX5'erens medfødte ventil.

Der er selvfølgelig en masse mellemstillinger (alm. drejeknap), men dem har jeg slet ikke prøvet. Og spørgsmålet er vel, om jeg får dem prøvet.
Måske vil den have en positiv effekt ved den helt store katastrofeopbremsning med høj fart. Nemlig ved at nedsætte baghjulenes blokering grundet vægtforskydningen.
Men spørgsmålet er vel, om man vil indstille bremserne BÅDE til høj fart OG katastrofesituationen. Smagssag.
Og sikkert overflødigt!!!!!!!!!

Men helt ærligt: MX'eren bremser efter min opfattelse utrolig godt, som den er. Jævn fordeling på alle 4.

SÃ¥ med mindre man er Feinschmecker - OG HAR FORSTAND PÃ…'ET (ihvertfald mere end jeg) - mener jeg egentlig ikke, at der er grund til at investere i og montere denne dims.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Tilbage til Tuning og modificering