af one-niner » man 23. dec 2013 00:50
Olietemp og voltmeter er VDO Cockpit Vision, tryk er VDO Cockpit International. De er ikke 100% ens, hvilket irriterer mig lidt, men trykmålerne i Vision-serien kan ikke fås i -1 til +1,5 bar, hvilket jeg gerne ville have.
Voltmeteret er valgt, da generatorstyringen på en NB sidder i motorstyringen og ikke generatoren. Jeg har tidligere haft problemer med dette kredsløb i Megasquirt'en, og jeg har også oplevet, at remmen glider, hvis der er den mindste smule kølervæske, der drypper ned på den fra slangerne omkring termostaten.
Jeg ville også gerne have haft AFR, men kunne ikke finde et instrument, der både lignede noget OEM'ish og samtidig var fra en serie, der også havde de øvrige instrumenter, jeg ønskede. Når jeg tuner bruger jeg alligevel en laptop, og kan både se oplysningerne i realtid og logge dem.
Mht. den originale O2-sensor, så er den af "narrow-band"-typen, hvilket betyder, at den giver meget begrænsede, men tilstrækkelige, oplysninger til motorstyringen. Du vil ikke blive ret meget klogere af at kunne se dette, men jeg har da set et par instrumenter til dette.
- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R