Lædersæder: Det blev fra italienske MEDICI

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Lædersæder: Det blev fra italienske MEDICI

Indlægaf Karsten » tors 16. mar 2006 19:45

Jeg har lige fået min læderkabine af mærket MEDICI.

Sæder + dørsider + gearstangmanchet.

Der er utallige muligheder for læder, farver m.m.

Jeg valgte sort som generel farve og med siddeflader i samme farve som bilen. (mariner blue) Siddefladerne er i perforeret læder.

Syningerne er i kontrast, d.v.s. at det sorte er med blå syninger og omvendt.

Det er bare så flot.

Billede

http://www.unicparts.dk Her kan du se mere.

Du kan også ringe til:
UNIC (PARTS)
Jørn Matz på 701515 48

Hvis du ikke selv vil montere, kan de lige nu inden \"forårstravlheden\" sætter ind gøre det til en fornuftig pris.

mvh

Karsten Krongaard
Miata NA 1990 Mariner Blue
Importeret fra Californien i 2003
Karsten

Geografisk sted: Haderslev, Sønderjylland

Indlægaf EPO » tors 16. mar 2006 19:59

Hej Karsten,

Du må gerne maile et billede til mig hvis muligt. Det lyder lækkert.

- Hvor meget har du givet for sådan en omgang?

Venlig hilsen
EPO
epo@tdcadsl.dk
Brugeravatar
EPO

Geografisk sted: Køge

Jeg er stadig lidt tabt.

Indlægaf Lurendrejer » fre 17. mar 2006 13:49

Er det nye sæder - eller er de trukket om?

Sagen er at jeg har en 99'er med de her frygtelige sæder og ville egentlig gerne have nogle bedre. Har overvejet 2 stk fra en 2004'er eller lign.. men føj for en pris da :|
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Karsten » fre 17. mar 2006 20:23

Hvis det er sæderne, hvor de integrede nakkestøtter slutter i en tynd spids, så forstår jeg dig.

Det er mine egne sæder, som jeg har fået sat læder på.

Skumgummiet i mine sæder var nogenlunde fast i det endnu, så det eneste der skulle limes lidt nyt på var der hvor man svinger benet over.
(Ã¥benbart ikke nok)

Andreas (Au2fast) har et sæt læder/Alcantara fra en Jubi, så siddefladerne er jo blå Alcantara.Jeg mener han snakkede om 13.000 kr.

Stofsæder til en NA`er koster vistnok 4 - 5.000.

PÃ¥:
http://www.mx5-gebrauchtteile-shop.de
Her har jeg for et par måneder siden set brugte lædersæder annonceret.
I dag er der godt nok ikke nogen - men du kan jo maile derned.
På den anden side kan du jo få en komplet skadet MX 5 èr (NA) for 1.800 Euro.
Jeg kunne måske også bruge nogle stumper/kalesche.
Jeg mener bestemt at alle typer sæder passer i både NA`ere og NB`ere.
Miata NA 1990 Mariner Blue
Importeret fra Californien i 2003
Karsten

Geografisk sted: Haderslev, Sønderjylland

Indlægaf MisterMazda » man 11. sep 2006 10:40

Så er der blevet bestilt læder til sæderne...

Har længe gået og haft lyst til at få ombetrukket mine kedelige stof sæder til sort og rødt læder. Så nu har jeg gennem unicparts i kolding bestilt et sæt som karstens fra italienske medici. Jeg har dog valgt ikke at få syningerne i kontrast. Glæder mig som en lille dreng til jul, selvom bilen står på værksted :cry:.. RUST!!! Arrghhh... og ikke så lidt, alle fire hjul kasser har rust skader og i hjørnerne ved dørene har den tidligere ejer fyldt plastik padding over nogle rusthuller og lakeret, men rust SKAL LAVES, IKKE DÆKKES TIL.. Hmm.. Så de næsten 15 - 20 kilo skal nok bruges på rust.. snøft..
Har også lige fået læderet på \"pølsen\" i kabinen betrukket med rødt læder, jihaaa det er fedt. Regner med at hele bilen er færdig til foråret, der er stadig en del ting bla. ny kaleche, et nyt gulvtæppe (er ret slidt) måske kompressor, og så en masse ekstra \"gejl\" som f.eks. olie dæmpere på motorhjelm og bag klappen, lys i bagage rummet, noget mere krom i interiøret, beklædning af bagage rummet, dioder hvor sol skærmene sad og en lille 10\" bas i bagage rummet... Jeg får sikkert en masse flere ideer, men det må vi se...

Hygge på vejene.. Ses
En verden uden MX5, ville være det samme som en verden uden... øhhh... Tænke Tænke Tænke... Nej
MisterMazda

Geografisk sted: Haderslev

Indlægaf the chicken » ons 13. sep 2006 07:29

Er det ikke voldsomt ubehageligt med læder, når bilen har holdt i solen med taget nede? :o

Synes mine sorte stofsæder er grumt varme, så tør slet ikke tænke på læder?

Men fedt ser det ud! 8)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Enig

Indlægaf Claus » ons 13. sep 2006 10:05

Puuuha, vidste ikke at sådan et par årgang 99 jubilæums sæder var så dyre.

Slet ingen tvivl læder ser top nice ud, men inden man investerer skal man vurdere fordele versus ulemper.
Både stof og lædersæder kan man få i alle farver.

Desværre er læder ikke til og have med og gøre på en sommer dag...ikke fedt og sidde på et håndklæde for ikke og få brændmærker.

Man sveder også meget meget mere i et lædersæde og bliver helt klistret af sved på ryg og baller.
Desuden vil man skøjte rundt i et par lædersæder, slet ikke sjovt når vejen drejer.
Det er sikkert fint i en Audi cabriolet eller Peugeot 206CC, der højest kan tage et sving med moderat hastighed uden og woble, men i en MX5 vil svinghastighederne ofte overstige hvad andre vil opfatte som totalt sindsygt - og hvor fedt er det og pludselig finde sig selv på skødet af passageren fordi man glider rundt som bambi på en tilfrossen sø.

Ingen tvivl det er fedt, når der skal sparkes dæk med naboen, og der er læder i kabinen - men en cabriolet til sommer eller daglig brug - nej tak, alt for mange ulemper.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Meget uenig

Indlægaf zyli » tirs 19. sep 2006 00:32

Jeg er meget uenig i den kritiske tilgang til lædersæder i en MX 5´er.
Personligt har jeg ejet en NA, NB, NB Jubii, NBFL med lædersæder.

Punkt 1: En roadster skal have lædersæder, der er ikke noget der hedder stof i en åben sportsvogn. Hverken i 2006 eller i 1970... Det er en klassiker!
Punkt 2: Læder er et naturmateriale som ikke nødvendigvis er spor varmere at opholde sig i, end stof. Selv på en varm sommerdag. 3000 km på en Italienstur denne sommer i en læderbeklædt NBFL - absolut intet problem.
Punkt 3: Jeg har kørt saftig cornerring i alle biler, med sænket undervogn og 215/40/17 hjul....og er aldrig landet på skødet af tante Gerda :blond:

Enhver der prøver at kigge ind i kabinen kan jo selv gætte på hvor det er man skulle kunne flytte sig hen...det er ikke en Scania Vabis med bænkesæder :rov:
Punkt 4: KØB LÆDER KØB LÆDER KØB LÆDER... stof er ikke beregnet til støv og snavs, i en :top: er det læder der rykker :D
zyli

Geografisk sted: Silkeborg

Re: Meget uenig

Indlægaf Knud Erik » tirs 19. sep 2006 07:15

[Punkt 4: KØB LÆDER KØB LÆDER KØB LÆDER... stof er ikke beregnet til støv og snavs, i en :top: er det læder der rykker :D[/quote]

Helt enig Zyli.
Og skulle der flyve en læk måge hen over den når den står åben, gør en fugtig klud nem skaden god igen :roll:
Knud Erik

Ja

Indlægaf Claus » tirs 19. sep 2006 08:57

Ja, enig, det er nemmere og tørre en is eller en mågeklat af sædet når det er i læder og læder kan se mega brugt ud men det kan også være nice og se på.
Men resten af argumenterne holder ikke..
Korrekt stof brugte man ikke i sportsvogne i 1970, man gjorde det ikek fordi man sad bedre i sædet, eller fordi det var mere sportsligt.
Man gjorde det ganske enkelt fordi der ikke fandtes noget alternativ dengang - dengang var en klud på de engelske sportsvogne ikke helt tæt og der kom altid lidt regnvand ind og for og sikre at sædet ikke var pjask vådt af regnvand, lavede man det i læder, havde man ikke råd til læder, kom englænderne nappa sæder i, se den gamle speedfire.
Så beklager at jeg må skuffe dig, men sådan er det..
En åben bil der holder i bagende sol en sommerdag fremfor en tilsvarende bil med stofsæder....tro mig jeg taler af erfaring, det er umuligt og sætte sig i et lædersæde uden og og få brændmærker på sine lår.
Og jo, man skøjter rundt i et lædersæde, der er ikke noget til og holde kroppen fast i sædet, med mindre man vil bruge rattet til og forhindre man glider ud af sædet og over på nabosædet.

Nå, men nok om det...det er eget valg, alle brugere af MX5 biler, bruger dem også forskelligt..forstår godt der skal læder i den bil man cruiser ned af strandvejen og nyder vejret med en is i hånden sammen med konen..og så er der andre som stiller krav til undervogn, sportsligekøreegenskaber, sådan er vi forskellige..
Begge alternativer har hver sin charme, så skal man blot selv vurdere hvad man har behov for.
Brugeravatar
Claus

Re: og så lige denne her

Indlægaf Knud Erik » tirs 19. sep 2006 12:18

[color=blue]En åben bil der holder i bagende sol en sommerdag fremfor en tilsvarende bil med stofsæder....tro mig jeg taler af erfaring, det er umuligt og sætte sig i et lædersæde uden og og få brændmærker på sine lår.[/color]

Og lige et godt råd.
Der findes sikkert stadig lammeskindsovertræk til rattet, så dem der er sarte ikke brænder fingrene, når de kører i deres supervogn en varm sommerdag. :o
Knud Erik

hihi

Indlægaf Claus » tirs 19. sep 2006 17:05

Griner... :D
Okay, den bad jeg selv om..
Det hedder altså kørehandsker *gg*
Brugeravatar
Claus

Tilbage til Tuning og modificering