JR Manifold

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

JR Manifold

Indlægaf Lurendrejer » lør 30. sep 2006 10:42

er det her virkelig de samme produkter?

http://www.mmmiata.com/cgi-bin/shopper? ... =MM148-HE2

http://www.ilmotorsport.de/show_details ... 196c461eff

- Jeg mener, 767 euro kontra 459dollar.... for så skal jeg da vist købe i usa!
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Danny » lør 30. sep 2006 13:22

Bare husk at medregne moms og told når det er fra USA.

Og hvis du endelig bestiller fra USA så vælg Racing Beat manifoldet hvis du da ikke har planer om turbo eller hot-side kompressor :P
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Lurendrejer » søn 1. okt 2006 08:32

Danny skrev:Bare husk at medregne moms og told når det er fra USA.

Og hvis du endelig bestiller fra USA så vælg Racing Beat manifoldet hvis du da ikke har planer om turbo eller hot-side kompressor :P

OK, er den bedre :?:

Jeg er sådan lidt blank på emnet - regnede med at skifte hele skidtet hele vejen bagud. Og så smide noget cold-air værk på fra ilmotorsport.
Lurendrejer

Indlægaf Danny » søn 1. okt 2006 17:50

Nu har jeg kun selv personlig erfaring med den fra Racing Beat, men på Miata.net har jeg efterhånden et par gange set den anbefalet af tidligere Jackson Racing ejere.

Den (altså JR) skulle have en tendens til at kunne revne efter ca et års brug lyder en del af erfaringerne på. Lidt det samme som nogle har erfaret med deres katalysator af samme producent. Jeg har desværre ikke kunnet finde en bestemt tråd på siden hvor det hele var beskrevet i detaljer.

Men som nævnt duer RB ikke hvis du vil have turbo eller hot-side kompressor!

Hvis du vil udskifte hele gøjemøget anbefaler jeg stærkt FM. De har manifoldet, en god katalysator og nogle fede udstødninger. Det var det køb der gjorde mig fan af dem og deres produkter. Og af samme grund kan jeg ikke sige hvor meget effekt manifoldet byder på; det hele blev installeret samtidig.
Danny

Indlægaf Lurendrejer » man 2. okt 2006 10:07

Det hele vil osse blive installeret samtidig her. Var en tur omkring fm's side og det ser faktisk rigtig godt ud :)

Så skal jeg bare lige hitte ud af at få dem omkring Holland en tur. Så man slipper for import-afgifter og you-name-it.

Men valget falder nok på RB/FM så - selvom ideen egentlig var mere bundtræk, hvortil 4-2-1 skulle være bedre end 4-1.

tak
Lurendrejer

Indlægaf jepperimmen » man 2. okt 2006 16:52

Danny skrev:Og hvis du endelig bestiller fra USA så vælg Racing Beat manifoldet hvis du da ikke har planer om turbo eller hot-side kompressor :P

Enig!

Jeg har set både RB og JR manifolderne. RB virker som klart den bedste kvalitet og forarbejdningen er meget pænere end JR. Fx er den fint poleret ved anlægsfladerne og den er fri for støbegratere, hvor der ikke i samme grad er "kælet" for finishen hos JR.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Danny » fre 6. okt 2006 16:27

Lige inden du bestiller må du gøre op med dig selv om du er til stille, diskrete udstødninger. For det er det altså ikke. I hvert fald ikke når du installerer hele moletjavsen.

Det larmer ikke, men den lyder noget mere agressivt end man er vant til. Der er virkelig ræs på ved 6000 omdrejninger 8) Og så har den en noget højere og dyb bas ved almindelig kørsel.

Og nej, jeg er ikke en \"brian\" med plysterninger fra bakspejlet, rævehale på antennen og dioder i sprinklerdyserne, så det må du godt have i mente :wink:

Men jeg giver gerne en prøvetur hvis du er i nærheden, det er jo en stor overvejelse.
Danny

Tilbage til Tuning og modificering