Insekter - Yrdk!

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Insekter - Yrdk!

Indlægaf Tore » fre 25. maj 2007 11:27

Hej Alle.

Efter snart 30.000 kilometer i 5'eren (de fleste med taget nede) fik jeg mig en lille ubehagelig overraskelse forleden.

Jeg cruiser hen ad E45 med omkring 110 km/t da et stort insekt med et knald snitter venstre sidespejl og bliver forvandlet til en fin spray af insektindvolde , ben og vinger der fordeler sig jævnt fra min venstre albue og hele vejen op til toppen af venstre øre. (Jeg var glad for at jeg havde munden lukket på det tidspunkt). Ydrk!

Er der mon andre der har oplevet lignende? ... er min historie et enkeltstående tilfælde, eller har jeg blot været heldig at det ikke er sket før?
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Webmaster » fre 25. maj 2007 11:42

Den har jeg ikke prøvet, men har oplevet en mågeklat blive afleveret meget præcist forfra hvor den ramte foruden ca. 10 cm fra toppen.. Her var jeg så glad for at jeg ikke lige kørte 2 km/t hurtigere :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Martin » fre 25. maj 2007 12:35

Jeg har prøvet noget ligende...

Det ramte netop også sidespejlet og fordelte jeg ud over min skulder.. dog (heldigvis) ikke i hovedt.... -Rimelig voldsomt så meget sådan et dyr kan indeholde!

Men man føler sig ikke helt så smart når man ankommer helt smurt ind i insektindvolde! ;-)

-Fandt iøvrigt senere ud af at det var en guldsmed (altså insektet!) der havde bidt i mit spejl (bagkroppen var at finde i bunden af bilen).
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Tilbage til Tuning og modificering