Ã…rets projekt er lige her:
Racing Beat 4-1 Manifold
Racing Beat Power Pulse udstødning
Racing Beat Power Pulse connecting pipe
Koyo 37mm Aluminium race radiator
Trin 1
Prøvede for 2 år siden Borla udstødning sammen med JR 4-2-1 Manifold og JR cat. Borla'en er uden diskussion den letteste og fedeste udstødning til en 1,6 NA. Men det er også den der larmer mest i retning af rå racer. Og det var ikke lige mig. Så nu prøver jeg med en Racing Beat Power Pulse. Det skulle være den som larmer mindst. I mellemtiden har jeg udskiftet min JR cat til en Flying Miata Cat og kører stadig med JR 4-2-1 manifolden sammen med standard potte. Så tænkte at når jeg nu var i gang skulle jeg lige prøve hvordan Racing Beat 4-1 manifold virker i forhold til JR 4-2-1.
Trin 2
Jeg har flere gange på track days haft problemer med at motoren blev for varm. Derfor har jeg købt 50% større køler, en Koyo 37mm Aluminium race radiator, som ikke var voldsom dyr (275 £) i forhold til PWR modellerne. Desuden skulle den passe på alle org. beslagene. Så forhåbentlig vil varme i fremtiden høre historien til!!
Trin 3
Hvis jeg når det skal ovenstående kombineres med afmontering af luftmængdemåleren og montering af Wolf 3D ECU som har indbygget MAP sensor, som så skal indkøres i forhold til de ændringer jeg har foretaget her. Skal dog lige have drøftet med Andreas, hvad vi gør med omplacering af luftfilteret… Men det er trin 2 og 3 skal lige være færdige først… og så… og så… Ja der skal nok komme lidt mere til