Underlig lyd..

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Underlig lyd..

Indlægaf Wackey » fre 13. maj 2005 09:36

Ja i har nok hørt over skriften før.. :? Men min lyd kommer fra gearne tror jeg..

Min Na fra 1991, får en underlig lyd når man har kørt den godt varm en lille hyle kluk lyd.. den for kommer kun i 1,2,3,4 gear den forsvinder når man trykker koblingen ind eller står i frigear.. nogle som har samme lyd? eller har fundet en løsning til at komme af med den?
Brugeravatar
Wackey

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Freestyler » lør 14. maj 2005 16:47

Jeg forsøger virkelig at visualisere (audiolisere?) hvordan en \"hyle kluk lyd\" lyder.. Men det er ikke lykkedes mig endnu.

Er det når du accelererer? Når du slipper gassen? Eller hele tiden?
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler

Indlægaf Webmaster » søn 15. maj 2005 10:40

Jeg havde en del underlige lyde fra gearkassen, lige da jeg fik bilen. Det blev ordnet ved at skifte den gummi pakning der sidder rund om gearstangen. Den mørner let, og lader en masse mekaniske lyde komme ind i bilen (som ikke betyder noget). Paknignen er let at skifte selv.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Wackey » man 16. maj 2005 15:45

Freestyler skrev:Jeg forsøger virkelig at visualisere (audiolisere?) hvordan en "hyle kluk lyd" lyder.. Men det er ikke lykkedes mig endnu.

Lyden er der hele tiden.. undtagen hvis jeg kobler ud eller sætter i frigear eller i 5 gear.. men kun når motoren er kørt rigtig varm..

Tror jeg vil prøve at se på den pakning webmesteren snakker om..
Brugeravatar
Wackey

Indlægaf Martin » man 16. maj 2005 19:01

Wackey skrev:
Freestyler skrev:Jeg forsøger virkelig at visualisere (audiolisere?) hvordan en "hyle kluk lyd" lyder.. Men det er ikke lykkedes mig endnu.

Lyden er der hele tiden.. undtagen hvis jeg kobler ud eller sætter i frigear eller i 5 gear.. men kun når motoren er kørt rigtig varm..

Hej med dig!

jeg tror jeg ville besøge en mekaniker hvis min bil sagde sådan.. nogen gange er det billigere at fange fejlene i opløbet... bare et råd..
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Wackey » tirs 17. maj 2005 07:49

Martin skrev:
Wackey skrev:

Hej med dig!

jeg tror jeg ville besøge en mekaniker hvis min bil sagde sådan.. nogen gange er det billigere at fange fejlene i opløbet... bare et råd..

Har Tjekket den der gummi pakning den er hel hullet.. tror lige vi skifter den i første omgang.. så må vi se hvad den siger til det.. tak for hjælpen.
Brugeravatar
Wackey

Hyle lyd

Indlægaf Toerholm » man 1. aug 2005 22:36

Hjalp det at skifte pakningen ?

Jeg har en 92'er der måske har samme problem, men jeg er ikke sikker på at lyden er helt den samme. Det lyder næsten lige som hvis man har en slidt rem i motoren, eller som at bremserne hyler.
Jeg har lyden når den er varm, det er uafhængigt af gear valg. Den kan forsvinde kort når jeg kobler ud, men kun kort.. Nogle gange kan jeg få den minimeret ved at presse gearstangen ud til siden i frigear. Så det er et eller andet gear/kobling relateret. Det er gradvist blevet forværret over en periode. I starten var det meget svagt, men nu er bilen decideret pinlig at køre i, folk kigger ;-)

Mvh Lars
Toerholm

Re: Hyle lyd

Indlægaf Wackey » ons 3. aug 2005 10:28

Toerholm skrev:Hjalp det at skifte pakningen ?

Jeg har en 92'er der måske har samme problem, men jeg er ikke sikker på at lyden er helt den samme. Det lyder næsten lige som hvis man har en slidt rem i motoren, eller som at bremserne hyler.
Jeg har lyden når den er varm, det er uafhængigt af gear valg. Den kan forsvinde kort når jeg kobler ud, men kun kort.. Nogle gange kan jeg få den minimeret ved at presse gearstangen ud til siden i frigear. Så det er et eller andet gear/kobling relateret. Det er gradvist blevet forværret over en periode. I starten var det meget svagt, men nu er bilen decideret pinlig at køre i, folk kigger ;-)

Mvh Lars

Det hjalp at skifte pakningen.. nu har jeg kun en piv lyd tilbage når bilen kører over en sten eller en anden ujævnhed.. men det er mit handskerum der laver den..
Brugeravatar
Wackey

Tilbage til Problemer og løsninger