Pibelyd og varmeudvikling fra hø. bagbremse

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Kuksi » tirs 21. apr 2009 21:19

Stemplet skal også være \"spejlblank\" i overfladen, uden nogen form for ujævnhedder/ tæringer. Mx5parts sælger både repsæt, med alle gummidelene, og nye stempler meget billigt. Caliberen har godt af en tur med en gang ståluld, til lige at jævne overfladen der hvor stemplet kører. Køber du ikke nye stempler, får det bare en tur med ståluld også. Men er der ujævnhedder, ødelægges de nye gummitætninger hurtigt. Husk lige at få renset godt for urenheder, inden genmontering.
Mener der ligger en plade under mine EBC bremseklodser (foran), der skal være med til at forhindre hylen. Ellers har en lille klat kobberfedt bag på klodsen (hvor stemplet trykker) hjulpet mig af med hyle lyde (på andre biler)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Bent » tirs 21. apr 2009 22:31

PÃ… DEN IGEN :o
Den der \"krans sort ujævn masse\" er gummipakningen, som skal ud og renses. Husk også rillen den sidder i, skidtet dernede gør at pakningen holder \"for meget \" på stemplet. Dvs. stemplet kan godt komme frem og bremse, men ikke retur. Deraf hængene bremse og varmeudvikling.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Dalsgaard » lør 9. maj 2009 15:05

Tak for alle jeres gode forslag.

Stemplet sad så godt fast i kaliberen, at det ikke kunne trækkes ud. Da det samtidig virkede ret slidt, besluttede jeg mig for at købe en helt ny kaliber (kr. 1200). Dét løste problemet, så nu kører jeg rundt og nyder det fantastiske forårsvejr uden pibelyde.

Tak til alle jer, der kom med inputs! Vi ses på landevejen 8)

/Niels
Dalsgaard

Geografisk sted: Ã…rhus

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger