Knækket studs til kølerslange... Hjælp!

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Knækket studs til kølerslange... Hjælp!

Indlægaf Dalsgaard » lør 14. nov 2009 12:38

Jeg troede weekenden skulle gå med et let lille projekt på min røde MX5'er fra '93: Jeg ville skifte de sidste kølerslanger, samt selve køleren. ...men da jeg fjernede slangen der løber fra termostaten til en lille studs under/bagved servo-pumpen var toppen af studsen knækket af! :x Jeg har prøvet flere gange med spændebånd at få slangen til at sidde fast over den knækkede studs, men det virker bare ikke. Uden den lille kant yderst på studsen glider slangen af :evil:

Er der nogen af jer, der har prøvet noget lignende og har en ide til en løsning? ...eller skal jeg få fat på en autotrailer og trille en tur ned til Andreas?

Den lille stud, hvor spidsen er knækket af:
Billede

Knækket studs med omgivelser:
Billede

Studsen på termostaten, hvor slangen løber fra. Læg mærke til kanten yderst på studsen, som altså er knækket af på den anden...
Billede[/i]
Dalsgaard

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf And » lør 14. nov 2009 12:44

Har aldrig selv haft samme problem, men jeg vil med det samme sige - ny studs på!

Kan den ikke købes som løs stump?
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Dalsgaard » lør 14. nov 2009 13:33

And skrev:Kan den ikke købes som løs stump?

Jo, det håber jeg, men umiddelbart kan jeg ikke få den knækkede studs af. Er bange for at tage FOR hårdt fat, hvis der nu ikke er gevind i den anden ende :wink:
Dalsgaard

Indlægaf And » lør 14. nov 2009 13:37

Dalsgaard skrev:
And skrev:Kan den ikke købes som løs stump?

Jo, det håber jeg, men umiddelbart kan jeg ikke få den knækkede studs af. Er bange for at tage FOR hårdt fat, hvis der nu ikke er gevind i den anden ende :wink:

Kan du ikke se det ud af en reservelsoversigt? Ellers må Mazda kunne svare på hvordan den er monteret ud fra tegningerne.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Dalsgaard » lør 14. nov 2009 13:55

Har spejdet lidt rundt på mx5parts og tror jeg har fundet hvad jeg har brug for: En \"waterpump inlet pipe\" :) Den er nu på vej fra England.

Tak for indspark!

Billede
Dalsgaard

Tilbage til Problemer og løsninger