Den sidder fast!

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Danny » man 2. jan 2006 00:06

Sådan er det jo, næsten hver gang men har afsluttet et projekt finder man ud af, at man har lavet noget molbo-arbejde et eller andet sted. Det er vel charmen ved sådan en hobby :)

Men jeg glæder mig nu til det står færdigt, det er nemlig også planen at få bærearme samt for/bagbro sandblæst, metalliseret og malet nu jeg er igang. Så alt der kan lette processen er værdsat, tak skal i ha'.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf hasse » man 2. jan 2006 11:07

Nu, når du er igang:
Hva' mæ nye støddæmpere?
Har selv Koni's gule.

Og til jer, der ikke har adgang til det, jeg kalder kuglelejepresser:
Resultatet bliver lige så godt, hvis man bruger det \"værktøj\", som jeg brugte.
Det er bare mere besværligt.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Danny » man 2. jan 2006 13:42

Det ville jeg også meget gerne ha', men så overskrider jeg vist budgettet. Og det er lidt en skam, for de gamle kunne godt trænge til en udskiftning. Bilen er i hvertfald begyndt at føles tung bagi, det er jo et kendetegn på 5'eren.
Danny

Indlægaf Webmaster » man 2. jan 2006 16:48

Danny skrev:Bilen er i hvertfald begyndt at føles tung bagi, det er jo et kendetegn på 5'eren.
Det har jeg godt nok aldrig følt eller hørt :? Er du sikker på at den ikke bare hænger i bremserne, eller at du kører med noget tungt og ubehageligt i bagagerummet ;)
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Danny » man 2. jan 2006 18:45

Nu har bremserne godt nok set bedre dage, men de fejler ikke noget. Grunden til at jeg nævner det som kendetegn er nu heller ikke en personlig erfaring, men at det står beskrevet sådan i Keith Tanners bog. Det overraskede også mig, jeg havde regnet med at bilen ville \"sejle\" rundt som alle andre biler. Og baggagerummet er tomt :wink:

Men ordret står der \"it will rebound enthusiatically and generally behave as if there's a load in the trunk\".
Danny

hmmm

Indlægaf Claus » tirs 3. jan 2006 00:22

hedder det ikke overstyring på dansk :P
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Danny » tirs 3. jan 2006 17:09

:lol: Det kan godt være jeg har fejloversat det. Men jeg forstår det nu sådan at \"måsen\" på bilen skulle føles tung når man passerer et bump hvis støddæmperne er ved at være slidte. Der står i øvrigt også i bogen at \"the car won't exibit the same symptoms seen in larger, heavier vehicles with the typical float\".

Ang. de møtrikker: jeg måtte krybe til korset og lade mazda få dem af, men de var nu også overraskede over hvor godt de sad fast. Det tog dem næsten en halv time at løsne 2 møtrikker med luftnøgle og gasbrænder :P
Danny

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger