Rusttæring ved vange

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Rusttæring ved vange

Indlægaf hasse » fre 6. jan 2006 21:07

I forbindelse med montering af vangeforstærkere (flyin'miata \"framerail reinforcement\") konstaterede jeg, at der bagerst inde i vognens højre side af bunden (dér hvor bunden går over i den skrå, bagudrettede plade) var rusttæring i bundpladen svarende til \"svejsesømmen\". ca 4-5 cm. Over den højre vange.
Kigger man ned på bunden er det umiddelbart efter den i bunden værende firkant.

Er der nogen, der har en anelse om /fornemmelse af, hvor det vand kan komme fra? Der var tørt.

Jeg tvivler på, at det kommer fra kalechens regnrende. Så burde tæringen efter min opfattelse være længere ude til højre.

Der er ellers ingen tæring i svejsesømmen.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf the chicken » man 9. jan 2006 09:28

Har jeg desværre ingen anelse om, men vil gerne vide hvorfor dytten skal forstærkes??? - er du ved skohorne en V8'er ned i den? 8)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf hasse » man 9. jan 2006 13:29

Mht. rusttæringen er jeg efter undersøgelse af undervognen det \"kriminelle sted\" kommet til den - forhåbentlige rigtige - conclusion, at det er en gammel tæring: Intet at se på indersiden af vognbunden, og da jeg borede, kom der en rustsky, Altså var der ikke tale om en nyere rust (vores fugtige klima, vinter osv). Vognen havde kørt i Schweiz, indtil jeg købte den i foråret 2002. Hos vores allesammens Andreas Fast. Det er en NA'er 1990 1,6 og havde gået små 200.000.
Og dernede undervognsbehandler og rustbeskytter man ikke vognene. Men selvfølgelig er stedet (ligesom resten af vognen) under observation for rust.

Mht. forstærkning af undervognen er jeg måske faldet for reklamebrøl. Disse sammenholdt jeg med, at jeg efterhånden har vredet vognen utallige gange. Saksedonkraft (dovenskab: Selvfølgelig burde jeg hver eneste gang have brugt garagedonkraft og løftet hele bag-/forvognen).
SÃ¥ jeg har monteret:
PPF stabilizer kit 904-300 miatamania (har også adskillige gange haft diffet m.m. afmonteret)
Frame rail reinforcement 13-69010 flyin' miata.
Jeg har ikke haft de \"normale 65mph\" rystelser, så det var ikke derfor.
Om det vil hjælpe på køreegenskaberne (som i forvejen var i top), kan jeg slet ikke udtale mig om på nuværende tidspunkt. Kører pt. med originalfælge og vinterdæk (185x60x15 Goodyear profiler).
Og når det kommer til stykket, er det nok en kører med større talent end mit, der virkelig vil kunne mærke fastheden i undervognen.
Men nu er jeg \"desværre\" i den situation, at jeg har forbedret alt, hvad kunne forbedres, bortset fra supercharger/ turbo.
Og da min mx'er nu har omkring 140 hk NM ca. 160, er det mange penge pr. HK, jeg skal betale for yderligere HK'ere/NM - for at komme først til næste røde lys.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Danny » man 9. jan 2006 17:04

Du må meget gerne give din vurdering af frame rail'en når du får den monteret, den har jeg lidt i kikkerten nemlig :) Den får jo lutter gode ord med på vejen på miata.net.

Jeg kunne forestille mig at min 5'er har mistet noget \"stivelse\", da vangerne har skrabet mod jorden et par gange og er lidt medtagede.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Tilbage til Problemer og løsninger