Regnvand trænger ind fra gummilisten over dørruden?

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Regnvand trænger ind fra gummilisten over dørruden?

Indlægaf Felix » ons 17. nov 2010 22:06

Har et problem med vand der drypper ned på sædet fra gummilisten der sidder fast på kaleshen og som ruden støder op imod. Utætheden er ikke mellem selve ruden og liste, men skyldes at der kommer vand ind i selve listens hulrum og dette så dryppet ud hvor den deler sig midtvejs på ruden. Det er værst når dyret har stået parkeret i hårdt regnvejr. Kan måske være noget vandafledning fra kanalen, der er blokeret - er der nogen der kender en kur :?:
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Munk » tors 18. nov 2010 00:35

Jeg har selv det samme problem. Det der løber en smule vand ud når man bremser første gang efter det har regnet meget.

Jeg har set at nogen har fikset \"trætte\" gummilister som slap vand ind, altså et andet men relateret problem, vist nok ved at skære gummilisten op og fylde den ud med noget skumfyld.

Jeg har en fornemmelse af at det kan klares uden at skulle skære listen op ved at trække, hive, skubbe sådan en 1-2 cm (nok helst 1 cm) i diamter skumstav som vist bruges til at tætne langs tage og lign. steder på huse.

Mangler dog lige at finde ud af hvor den kan købes og få det prøvet, men skal nok melde tilbage når det er prøvet.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf hasse » tors 18. nov 2010 01:28

Mener ikke, at det - som udgangspunkt - kan komme inde fra gummilisterne.
De er lukkede i begge ender. Alle tre.
Måske sidder de ikke rigtigt i metalskinnen. Der er falser på \"gummierne\", der skal passe ind i metalskinnerne.

Og iøvrigt kan du justere metalskinnerne - og dermed også gummilisterne ved hjælp af de skruer,som metalskinnerne er skruet på med.

Så prøv evt. at ta' gummilisterne af. Og så på med dem igen.
(Benyt lejligheden til at gi dem noget silicone).
Senest rettet af hasse tors 18. nov 2010 10:29, rettet i alt 1 gang.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf solsen » tors 18. nov 2010 08:50

Jeg havde samme problem på min NA'er og det blev løst ved at skifte kaleschen.
I mit tilfælde var problemet at kalesche siderne ikke kom ordentligt ud over gummilisterne og der dermed kunne løbe vand ind i disse, som netop resulterede i våde knæ ved bremsning.

Det skal siges at kaleschen var fra da jeg købte bilen og jeg ikke ved hvor gammel den var. Dog havde den været udsat for hærværk, så den var blevet repareret ved en saddelmager, og det kan måske forklare hvorfor den var krympet.

Men efter den nye kalesche kom på var problemet væk.
solsen

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Munk » tors 18. nov 2010 09:47

Der skulle sidde en wire inde i siden af kalechen som kan strammes op så kalechen bliver trukket mere ned i siderne.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Felix » tors 18. nov 2010 23:18

hm... kan godt være at det er kaleschen. Der er lidt smårevner langs kanten over vinduerne og det kan være at vandet finder vej igennem dem ned i gummilisten for den ser som sådan ud til at sidde pænt ude over gummilisten i begge sider. Skal vist til jobbet med kalescheskift næste sommer.... Så kommer overvejelserne der er udskudt i længere tid - hvilken type? og hvor skal man bedst købe den? og med glasbagrude? og hvis ja, kan den så komme ned bag styrtbøjlerne? og hvor svært er det? kan man klare det selv? - ved et godt..anden tråd :wink:
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf AS DK » fre 19. nov 2010 00:17

Så kommer overvejelserne der er udskudt i længere tid - hvilken type? og hvor skal man bedst købe den? og med glasbagrude?

Sonnenland stof med glas el-bagrude. :lol:
Se billederne af Kuksi's bil.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Tilbage til Problemer og løsninger