Kort piskeantenne til NB - hvor finder jeg sådan en

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf And » søn 6. mar 2011 14:18

AS DK skrev:
Ken skrev:PÃ¥ biler med tagantenne modtager den elendigt hvis den ikke er rullet op.

Jeg tror nu mere det er kvaliteten af antennen, der afgør hvor godt den modtager. En god antenne kan være udformet på mange måder.

Jeg har "hajfinne" på taget af min Volvo. Fin modtagelse.
Kort pisk på taget af min kones Octavia. Fin modtagelse.
Elektrisk antenne på min MX5. Fin modtagelse.

Antennerne til mobiltlf., GPS og fjernbetjening af oliefyr sidder indvendigt på forruden, men virker rigtig fint.

Har haft biler med alle mulige (umulige) antenner i bagrude, forrude, skjult i loftsbeklædning, lang metal-pisk og dårlig modtagelse.

Det får mig til at tænke på at både min Golf II og Seat Leon (mk. I) havde korte antenner. På Golf'en var det en eftermonteret original 16V antenne og på Seat'en original - begge på taget placeret bagude. Modtagelsen i begge to var formidabel - så det må nok (forsigtigt) konstateres at "det ikke er størrelsen men...."

Jeg ville derfor kigge nærmere på den antenne fra IL der er linket til tidligere i tråden - de lover hvertfald at kvaliteten ikke fejler noget.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger