Intet olietryk

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Intet olietryk

Indlægaf altid6 » tors 11. maj 2006 07:30

Er i den uheldige situation at olietryksmåleren er gået helt i bund!!!! Der er olie på mx-5ér. Samtidig er den begyndt at tikke voldsomt fra ventilerne, hvilket nok skyldes at der ikke er noget tryk på olien. Har bestilt et nyt oliefilter og skal have skiftet olien. Kan det løse problemet med tikken fra ventiler og give olietrykket tilbage, eller skal der en større operation til ???? Det er en NA fra 93, nogle forslag til en rigtig god olie ??
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Helge » tors 11. maj 2006 19:53

Lyder bestemt ikke godt, - hvis jeg var dig, ville jeg kontakte Andreas på Fyn. Han er nok den der ved mest om vore 5'ere. Du kan finde ham på: http://www.au2fast.dk/
RC-07-1.8 Sunlight Silver
Brugeravatar
Helge

Geografisk sted: Odsherred

Indlægaf iron morten » fre 12. maj 2006 08:56

Det lyder nu mere som oliepumpen... Eller at motoren er så slidt at den ikke kan lave ordenligt tryk, men det tror jeg nu ikke. (det er jo en Mazda)

Men kør ikke mere i den. Hvis det ikke allerede er for sent :cry:

Hvor i landet kommer du fra?
iron morten

Indlægaf altid6 » lør 13. maj 2006 09:40

Tror at jeg har løst problemet :D . Det hjalp at skifte oliefilteret og skifte olien til en mere fed olie 15W-40. Nu er der tryk, den tikker ikke, kan ikke høre ventilerne og moteren spinder som en mis. Tror at filteret måske har været defekt!!!! Nu skal den lige have nogle små ture de næste par dage, for at høre og mærke om den holder trykket også håbe på at moteren ikke har taget skade...........Meeeen det er jo en mazda hehe, som Iron nævnte :wink:
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Tilbage til Problemer og løsninger