Inden besøg hos Andreas....

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Inden besøg hos Andreas....

Indlægaf Helle » tirs 2. jan 2007 17:25

Hej med jer - jeg håber alle MX5'erne kom uskadte ind i det nye år...

Så er det snart tid for at besøge fællesguruen på Fyn. Der er et par ting han specifikt skal se på - men hvad er egentlig det bedste? At forsøge at lave en liste på forhånd over de (desværre periodiske) problemer jeg har, eller simpelthen bare give ham bilen og nøglerne og lade ham gå den igennem og ordne alt det han selv synes.. altså en slags blankocheck? Hvad er jeres erfaringer?

De problemer der har vist sig er bl.a at den ind imellem når den er kold er enormt svær at få i 2. gear, at den nogengange når jeg drejer skarpt til venstre sig uuuggh uuggh (svært at beskrive en lyd..), at den idag pludselig lyder som om den slæber udstødningen efter sig ved lave omdrejninger - hvilket den altså ikke gør, og at der kommer lidt vand ind ved rudekanten når jeg vasker den - så der skal nok skiftes nogle lister.

Fik ellers noget af et chok forleden dag da jeg satte nøglen i tændingen og der bare skete.. ingenting! :o Absolut ingen strøm overhovedet. Men en lader på batteriet natten over fik klaret problemet, så det var heldigvis ikke noget alvorligt. Men måske jeg også skulle få skiftet batteriet? Hvad er jeres erfaringer omkring batteriets levetid - tror helt sikkert det er det originale der sidder i.
Helle
--------------------------------
og Felix (NB 1,8i 1999 Grace Green Mica)
Helle

Geografisk sted: Randers

smiler

Indlægaf Claus » tirs 2. jan 2007 17:39

Super så kommer bilen til danmarks bedste Mx-5 doktor.

Ja det er en rigtig god ide at notere hvad du ønsker der skal kikkes ekstra på - og så ellers bede ham gå bilen efter - han er fair med prisen, hvilket han jo næsten også er tvunget til med de transport omkostninger man har med at komme derover.
Men hvad med en 4 hjuls sporing, har du tænkt over det ?

Den lyd når du drejer skarpt til venstre beskriver du som uuuggh uuggh, er det ikke mere som uaarghh, uaarghh ?
For så er det side manden der ikke kan klare G påvirkning - men det kan du tage med Andreas :-)

Et Gel som er standard på en MX´er er ikke gratis, men er det færdigt, så ud med det - måske har bilen stået stille om vinteren og der er IKKE blevet sjat ladet på batteriet - hvilket bil batterier ikke kan tåle.

Glæder mig til at høre doktorens dom.

Rigtig godt nyt MX5 år til alle - herfra.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Danny » tirs 2. jan 2007 18:54

Hvornår skal du afsted? Jeg har en aftale med ham på torsdag da min nøgle sidder fast i tændingen :evil:

Mit batteri opførte sig præcis på samme måde lige inden det sagde farvel for altid, så jeg tror dit er ved at have nået enden. Men det batteri Mazda forsynede bilen med fra fabrikken førhen var et rigtig godt et, nogle kører endda stadig på det, så det er ikke helt umuligt du har et originalt i. Mit næste batteri bliver et Red-top, dem har jeg hørt meget godt om, hvis man ser bort fra prisen.

Men lad være at købe T-Hansens batterier, det er noget skrammel.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

hmm

Indlægaf Claus » tirs 2. jan 2007 23:36

Køb et Gel batteri, det har fantastisk power og vejer mege lidt, så balancen bibeholdes.
Et almindeligt batteri der passer ned i \"hylden\" vil være alt for svagt til bilen, så derfor et Gel batteri.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Re: smiler

Indlægaf Helle » ons 3. jan 2007 07:51

[quote="Claus"]Men hvad med en 4 hjuls sporing, har du tænkt over det ?

Den lyd når du drejer skarpt til venstre beskriver du som uuuggh uuggh, er det ikke mere som uaarghh, uaarghh ?
For så er det side manden der ikke kan klare G påvirkning - men det kan du tage med Andreas :-)

ROFL!!!! :lol:

Godt husket Claus, ja sporing er helt sikkert også en ting der skal på listen. Jeg håber at det hjælper på den vindfølsomhed jeg tidligere har fortalt om. Kører stadig på sommerdæk og guderne må jo vide om det overhovedet bliver nødvendigt at skifte til vinterdæk med de temperaturer vi har. Hvis det gør kan det i værste fald betyde at jeg skal have den sporet 3 gange ? Nu, når jeg skifter over til vinterdæk og når jeg skal have de nye fælge og dæk på til foråret? Eller kan mindre gøre det?
Helle
Helle

Indlægaf Helle » ons 3. jan 2007 08:07

Danny skrev:Jeg har en aftale med ham på torsdag da min nøgle sidder fast i tændingen :evil:

Men lad være at købe T-Hansens batterier, det er noget skrammel.

Måske din baby forsøger at fortælle dig noget.. ? "nej nej du må ikke gå fra mig, kom vi kører en tur mere"

T-Hansen :twisted: :twisted: :twisted:
Besøgte dem på julegaveindkøb til min nevø (som snart skal have knallert), og det var ikke noget der fik mig til at få lyst til at handle der. Har de ikke branchens værste ry - og med god grund? Vi har ellers en god ven der arbejder der, så man kunne nok score lidt rabat, men deres varer er efter min mening lidt for Brian-agtige til en mx-5.

Til batteriets forsvar skal siges at "nogen" (ikke mig :D ) havde fået lov at køre Felix i garage og ikke havde fået lukket døren helt. Der gik en uges tid inden jeg skulle på gaden igen, og det vil sige at kabinelyset har været tændt en hel uge, så det er sandsynligvis det der har fået batteriet til at give op. Så det er ikke sikkert at det er færdigt, det var mere generelt at jeg spekulerede på om det var på tide med en udskiftning.

Vi fik i øvrigt opklaret den skrabende lyd, der lød som om udstødningen slæbte efter bilen. Det var en lillebitte sten der havde sat sig mellem bremseskiven og beskyttelsesskjoldet.. :?
Helle
Helle

Indlægaf Danny » ons 3. jan 2007 09:42

[quote="Helle
Måske din baby forsøger at fortælle dig noget.. ? "nej nej du må ikke gå fra mig, kom vi kører en tur mere"
[/quote]

Jeg tror desværre den forlanger mere end det, jeg er kommet frem til at den også kræver nye fælge+dæk og en butterfly fra FM før den giver slip på nøglen. Man kan godt mærke den er teenager :D

Der er faktisk en ting jeg køber i T-hansen og det er olie. De fører nemlig Castrol, hvilket jeg ikke finder i så stort udvalg ret mange andre steder. Den slags forbrugsting som kobberfedt, rustløsner osv. det kan godt købes i deres butikker, det er alligevel det samme som andre steder.
Men selve biltilbehøret, fy for Puttgarden da.

Du kunne måske overveje at fjerne ankerpladerne nu du er ved Andreas alligevel, det er fo uaffjedret vægt. De vejer vist 420 gram per styk, men lidt har også ret.

Du behøver nok ikke spore den så mange gange, selvom det kun koster en plov per gang. Hvis jeg skulle springe noget over ville det blive sporingen af vinterdækkene, de får nok ikke en lang sæson.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Tilbage til Problemer og løsninger