af Felix » man 26. nov 2007 23:53
Jumpstarter - Jeg har i et par år haft glæde af den lidt større jump starter, der også har indbygget kompressor - Bruger den som et alternativ til reservehjulet, så den både kan udføre starthjælp hvis jeg har glemt lyset eller give kunstigt åndedræt til et dæk der taber luft så jeg kan komme lidt videre. Det har fungeret fint men nu er det vedligeholdelsefrie batteri indeni gået død og skal udskiftes.
Alternativ til det originale batteri - Vær opmærksom ved montage af et almindeligt batteri at få et med udluftningsslange og at udluftningsslangen fra batteriet skal føres ud af bagagerummet, ligesom på det originale, da der ellers kan opstå alvorlig eksplosionsfare af den udviklede ilt og brint når batteriet lades.
Vinterstart - Jeg har selv været ude for når der var hård frost at den første gang jeg drejede nøgler kørte starter motoren lige en gang rundt og gik så død - Vente 5 sekunder - Anden gang starter motoren - nok det samme fænomen som at bruge lyset kort - Den indre modstand i akkumulatoren skaber varme som muliggør den store startstrøm.
Sølvfarvet NA 1990