Umiddelbart tror jeg ikke der er noget på bilen der skal sige så meget at man lægger specielt mærke til det.
Kommer der ubehagelige gennemtrængende lyde, så er der sikkert noget i vejen. Jeg havde på min egen lagt mærke til at der kom en svag hvinen/piben, et eller andet sted fra. Da jeg skiftede mine forlygter, og stod og rodede rundt ude foran bilen med kort/langt lys, kunne jeg tydeligt høre at lyden blev mere anstrengt med langt lys. Hurtigt kunne jeg konstatere at der var noget nede omkring generatoren. Jeg prøvede at spraye lidt wd 40 på remmen og vupti var lyden væk, for bare at komme igen 1 min senere. Det var under denne manøvre jeg undersøgte
på google noget omkring generator/rem. Og faldt over at man ikke kan køre videre med en knækket rem. Nå, men jeg vil nu forsøge at skifte remmen og tilse generatoren, måske er der et defekt leje eller andet galt.
Jeg kunne jo have ramt generatoren med en stråle wd40 (der er mørkt derinde !) Og fejlen kan således ligge enten i rem eller generator.