Udretning af større bule

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Udretning af større bule

Indlægaf Borst » lør 27. feb 2010 16:35

Kan denne bule udrettes? Var så heldigt, at en idiot har kørt ind i den, mens den holdt i et parkeringshus, og været så venligt, ikke at ligge en seddel..
Så nu står jeg med en stor bule og kun en ansvarsforsikring.

http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-02/26da4ecf.jpg
Mazda MX5 NA 93'
Borst

Geografisk sted: København K

Indlægaf Star » lør 27. feb 2010 17:39

puha, den ser ikke rar ud - men en rigtif pladesmed kan lave mirakler, men helt hamrende billigt bliver det ikke tror jeg - bare malingen løber op.
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Borst » lør 27. feb 2010 18:46

Hvad snakker vi om prismæssigt?
Mazda MX5 NA 93'
Borst

Indlægaf Kuksi » lør 27. feb 2010 19:17

Jeg er ikke pladesmed.Men der er jo uhindret adgang til skærmens bagside. Mit bud er at hvis man vil holde omkostningerne nede, og nøjes med et resultat som måske ikke er 100% men lidt mindere. Så er der eksperter som feks. Chips away, der kan lave små mirakler.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Star » lør 27. feb 2010 20:09

kuksi jeg tror ikke de laver så store buler, men hvis det er ren bankning og spartling og maling - så taler vi vel en 5-8 K
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf hasse » lør 27. feb 2010 21:42

Spørgsmålet er, om du ikke skal overveje at få en ny bagskærm (en brugt en. Andreas har dem).
Vil selvfølgelig afhænge af, hvor meget rust, der evt. er i panelet.
Er faktisk ikke sikker på, at den samlede prisforskel vil være så stor.

(Jeg tror egentlig ikke, at det vil være særlig svært at udrette bulen. Men det er desværre ikke det samme som, at det er billigt).
Har selv haft en parkeringsbule i en bagskærm.
Og det kostede ca. 8.000,- at få lavet.

Men kontakt også lige parkeringshuset. Det er de mærkeligste steder, de har kameraer (hvis de har kameraer).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Kuksi » lør 27. feb 2010 21:48

@Star: Du har nok ret men så kan DentBusters måske.
Prøv at se i deres galleri, der er ganske store buler imellem.
http://www.dentbusters.dk/214-galleri.htm
Ved at der også findes et firma der retter bulen og efterfølgende maler et lille område med Airbruch. Kan bare ikke huske hvad det hed.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Borst » lør 27. feb 2010 23:07

Hold da op, det var da nogle voldsomme priser..

Sådan som jeg kan se det, er ridserne kun overfladiske, kan måske poleres og males med en dertil tilpasset farvestift, så det bliver nogenlunde.

Og som der allerede er sagt, så er der jo faktisk fri adgang til bulen fra indersiden.

\"Uheldet\" er meldt til politiet, og parkeringshuset er kontaktet, 0 kamera, desværre.

Jeg har lige kontaktet Dentbusters, for at få et eventuelt prisforslag.

Jeg kunne forestille mig det var forholdsvis kostbart, at skulle få en ny bagskærm, i og med den skal males, og så vil farven højst sandsynligt være anderledes fra resten af bilen.
Mazda MX5 NA 93'
Borst

Indlægaf Lurendrejer » søn 28. feb 2010 08:33

Du skal ihvertfald ikke tænke på at farven er anderledes hos en ordentlig maler. Min forreste kofanger har været skadet af nummerpladen. Her havde maleren et infrarødt scanner aggregat - som han så tog et billede af lakken med, og så blandede maskinen selv den rette farve, om bilen er falmet eller ej.
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf hasse » søn 28. feb 2010 11:09

Lige nogle tilføjelser:
Det var en forsikringsskade. Og så ved vi jo godt, hvordan prisen kan blive....for høj.

Bulen var også væsentlig mere kompliceret end din.
Den var længere nede, hvorfor udretningen også krævede \"tilretninger\" på nogle forstærkere.

At jeg IKKE fik en ny skærm/forlangte en ny skærm skyldtes udelukkende, at jeg ikke ville undvære vognen..til Andreas.

At det med ny skærm var en mulighed fremgik at en samtale, jeg havde senere med taksator.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Danny » søn 28. feb 2010 11:12

Umiddelbart vil jeg vove at påstå, at en ny bagskærm hos Au2fast vil være billigst. Medmindre din bils lak er meget falmet, kan man ikke se nogen forskel overhovedet, og den ser jo fin ud på billedet umiddelbart.

Ellers vil jeg også smide en lokal pladesmed på bordet, ved navn Nøvling Auto. Han er old-school pladesmed og kan trylle med lidt stål og en hammer. Mange folk, der har været lidt for kæphøje i deres supersportsvogne plejer at få ham til at fikse det, idet han ikke koster mere end en normal mekaniker og virkelig kan sit kram. Du kan jo prøve at google værkstedet og se, hvis altså en tur til det midtjyske ikke er for meget.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Borst » søn 28. feb 2010 12:34

http://www.auto85.dk/ Er dette Nøvling auto? Har lige smidt en mail til ham, det samme til au2fast, for at høre om mulighederne..

Kan være jeg kan få et godt tilbud på lidt andre småreparationer, såsom en vanvittigt irriterende løs forbindelse, som gør at når jeg blinker mod venstre, og blinklyset går fra ved opretning, blinker min forlygter :D

Og så lidt olieskift osv..

Btw. har du styr på Oksbøl Danny?
Mazda MX5 NA 93'
Borst

Indlægaf Softtop » søn 28. feb 2010 12:38

Jeg ville foretrække opretning, med mindre at din bagskærm er sur af rust.
Man kan rette en del på bulen bagfa og spartle resten op.
Hvorfor jeg ikke bryder mig om at sætte en ny på, er fordi du så er nød til at svejse på bilen, hvilket ofte betyder efterfølgende rust i de områder hvor svejsningen har været udført.
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf Webmaster » søn 28. feb 2010 13:33

Jeg ville også vælge en ny bagskærm - hvis den da ikke allerede har fået en. NA'erne har jo den svaghed at de ruster forneden ved bagskærmen - indtil skærmen bliver skiftet. Så situationen er en god mulighed for at ordne begge dele på en gang. Andreas har skiftet skærmene rigtig mange gange - så han både ekspertisen og reservedelene :D
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Danny » søn 28. feb 2010 20:24

Nååh, det er dén Borst! Det havde jeg ikke tænkt på :D

Jo det går fint, afspadsering kan jeg altid holde til. Håber det går fint som mekinf-fører :wink:

Jeg kan se, at værkstedet i Nøvling er blevet overtaget af en anden. Nu kender jeg ikke de nye, men det er lidt en skam, da den tidligere ejer (Sten) virkelig kunne det gylle. De lavede ovenikøbet selv en kulfiber-karosse til den racerbil de sponserede. Anyhow, de nye kender jeg ikke noget til.

Så vil jeg næsten udelukkende foreslå Andreas på Fyn. Han kan sige hvad der er bedst og billigst med den bule og så kan han med garanti fikse de småreparationer dobbelt så hurtigt som en anden mekaniker. Jeg har selv været ved ham et par gange og han er ikke \"brugtvognsforhandler\"-typen, men derimod til at stole på. Og fair med priserne.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Næste

Tilbage til Problemer og løsninger