Tomt batteri

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf hasse » tirs 4. jan 2011 12:19

Lurendrejer:
Du er en filur!!!
Måske er det en Fiat, der har fået monteret en Rotrex.
Der er vist noget om, at \"den ligger til udtalelse\" i Italien. (Og der ligger den/kører den åbenbart godt).

Kuksi:
Den hovedafbryder (FIA-godkendt), jeg har monteret i bagagerummet, \"ta'r\" da strømmen, og ikke stellet.
Er det samme ikke tilfældet, hvis hovedafbryderen er monteret efter FIA-reglerne-foran forruden/på skærmen?

Leifpedersen:
Ingen tvivl om, at du kan være inde på noget rigtigt.

Opretter en tråd om gennemmåling af det elektriske system.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » tirs 4. jan 2011 13:00

Har måske lige hørt forklaringen i radioen:
Det var en person, der fortalte, at han opdagede en rotte i motorrummet.
Dytten havde lige været ude på motorvejen og kørt 160 km/t...med rotten i motorrummet.

Så ved næste Pskive stilling vil jeg lige checke motorrumet!!!

(Rotterne på loftet ved jeg, at jeg har, så dem behøver jeg ikke kigge efter!!!).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Star » tirs 4. jan 2011 13:09

ja min står ude hele tiden og altid, jeg har ventet forgæves på at det skulle blive så meget tø-vejr at al isen og sneen på bilen skulle smelte selv. Så forleden tog jeg mig sammen og skrabede hård is og sne af hele bilen, der var dybfrossen, - det var herefter en udfordring at får døren op, og jeg havde ventet at den efter små 3 ugers stilstand i hård frost ville være død.

men nixen bixen, den sprang i gang i første hug efter 1 sekund på starteren, og stod ligeså fint i tomgang og kørte men jeg kæmpede med skraberen.

Det største problem var og er, - is på indersiden af ruderne.... især i bagruden af hardtoppen, hvor strømmen ikke er tilsluttet fordi stikket ikke passer ( og jeg heller ikke har nogen kontakt eller relæ) :roll:

en lille køretur på 20 km - gennemvarm og så på plads på parkeringspladsen igen...
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf hasse » tirs 4. jan 2011 18:17

Nej. der var ikke nogen rotte i motorrummet.
Og mit reservebatteri duede ikke. Kunne ikke oplades.
Og den \"lortegule\" Jumpstarter fra (undskyld) Thansen er/var noget lort.

Så der var Dansk Autohjælp tilbage.
Og det virkede med det samme. Motoren sprang igang.

Han - autohjælperen - fortalte iøvrigt, at han ofte var ude for, at et batteri blev tømt i løbet af en nat bare fordi, pæren i bagagerummet var tændt.

Og, at han altid \"i disse vintertider\" tog +kabelskoen af om natten.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Kuksi » tirs 4. jan 2011 18:21

Min genbo havde for et par år siden en husmår der 2 gange med kort tids mellemrum gnavede tændkablerne i stykker. Ved Volvo kendte de godt problemet. De silicone kabler måtte falde i god smag. :(

Det er kun to nætter siden vi hørte en mår på loftet (igen) :o
Måske man lige skulle kikke på sine KV85 kabler ude i carporten.

Hasse skrev
Kuksi:
Den hovedafbryder (FIA-godkendt), jeg har monteret i bagagerummet, \"ta'r\" da strømmen, og ikke stellet.
Er det samme ikke tilfældet, hvis hovedafbryderen er monteret efter FIA-reglerne-foran forruden/på skærmen?

Jo det har du helt ret i. Det er plussen der afbrydes. Problemet er der jo ikke når først afbryderen er monteret. Og mon ikke de har afmonteret + ledningen direkte på batteriet under monteringen af selve afbryderen. :wink:
Det er jo kun nævnt fordi det er forbundet med mindere fare at skrue stelledningen af batteriet end at afmontere plussen. (hvis du nu fumler med nøglen)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » tirs 4. jan 2011 18:29

Hæ, hæ.
Der er ikke noget som siliconekabler!!!

MEN:
Er der ikke noget om, at du har monteret SILICONESLANGER på hele køleranlægget????
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Kuksi » tirs 4. jan 2011 23:03

Er der ikke noget om, at du har monteret SILICONESLANGER på hele køleranlægget????

Det har du da egentlig helt ret i hasse, det havde jeg da ikke lige tænkt på.
Jeg mangler dog at montere de sidste 3 slanger (ud af 9). Så bilen holder uden vand på systemet. Da det pludselig blev rigtig meget vinter, og jog også lige ville skifte tandremmen, remstrammer og vandpumpen.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf leifbpedersen » ons 5. jan 2011 08:52

Lurendrejer skrev:
Den sprang i gang

Er du HELT sikker på at det er en fiat? :P

Hej Kuksi !
Hvorfor spørger du ?
Hvad med at slå den op, og du vil finde en bil, som det er unødvendigt at skrue yderligere på, da den kan alt det, som mange prøver at tilføre en MX-5 (undtagen luft til håret)
Mvh.
Leif !
leifbpedersen

Indlægaf Martin » ons 5. jan 2011 09:18

Hej Kuksi !
Hvorfor spørger du ?
Hvad med at slå den op, og du vil finde en bil, som det er unødvendigt at skrue yderligere på, da den kan alt det, som mange prøver at tilføre en MX-5 (undtagen luft til håret)
Mvh.
Leif ![/quote]

En Fiat Coupé... er det ikke den Fiat der ligner en fattigmands 360 Modena, men blot er alt for høj, lidt for tung (og iøvrigt bygger på en Fiat TIPO bund?) og tør jeg nævne det..?! har FORHJULSTRÆK!!! måske jeg tager fejl.. men gætter ikke på at mange mx-5 ejere forsøger at tilføre deres 5'er det? men jeg kan jo tage fejl
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Mogenz » ons 5. jan 2011 10:01

Tror kuksi mente at det var underligt at den sprang igen da det var en Fiat. Så det var vist om du var helt sikker, da det lød usansynligt.

Jeg laver den nemme løsning så der ingen tvivl om hvordan sådan en italiener ser ud:

http://www.google.dk/images?q=fiat+coupe&oe=utf-8&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=BTIkTaroB5Gp8QPN5aiwAg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCYQsAQwAA&biw=1280&bih=843
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Lurendrejer » ons 5. jan 2011 10:17

Det var rent faktisk ment som en fiat-joke.... :roll:
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf hasse » ons 5. jan 2011 10:27

Med fare for at dumme mig (kan måske hjælpe andre):

Efterfølgende har jeg læst brugsanvisningen (!!!!).

Der står, at man som minimum skal lade Jumperen være forbundet med batteriet i 5 minutter, FØR man forsøger at starte motoren.

Er det normal procedure med jumpere?

Eller noget specielt for Thansens \"gule djævel\"?

Men det er vel afhængig af, hvor kraftig jumperen er (?).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Kuksi » ons 5. jan 2011 12:40

Vil bare sige at det ikke var mig der jokede, men Lurendrejer.
Det udelukker jo ikke at jeg trak på smilebåndet.

Men jeg har selv haft 5 stk Fiat'er gennem tiden (både med og uden turbo). Jeg kender bestemt godt den omtalte Coupe'Fiat 2.0, 20vt, turbo.
Netop den model betragter konen som eneste alternativ til hendes drømme DB9. Men hun drømmer dog stadig, selv om Coupeen ikke er uopnåelig. Kikkede for 3 år siden på en meget fin en der var til salg herhjemme. Det var en dansker der havde haft den fra ny i Frankrig, og siden haft den med hjem.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf Munk » tors 6. jan 2011 00:47

mht. jumpstarterne så er min erfaring at mange af dem der sælges er decideret elendige, specielt hvis de ikke er helt nye.

Batterierne der typisk er 12 til 17 ah 12v forseglede blybatterier kan langt fra levere det antal ampere dere CCA værdi påstår (cold cranking amps).

Jeg testede min der ellers er blevet vedligeholdt dels med den medfølgende wall wart og senere med en ctek lader. Wall wart'en skal så vidt jeg kan regne ud fra den strøm den faktisk leverer til batterier, lade i en 3 døgn for at opnå fuld opladning. til gengæld kvitterer den ved at gå helt op til 18 volt når batteriet er ladt op, hvilket nok er en del af grunden til at batteriet dør, da de forseglede batterier er mere følsomme overfor overopladning end wet cell.

Min bilka jumpstarter med 1 år på bagen og opladning hver 2. måned kunne ikke starte en strandet opel corsa 1.2 der var gået død for strøm. Med 2 år på bagen og på trods af en fuld nats opladning med en ctek lader begyndte den at tabe pusten efter 30 sekunder med en 100 w belastning i form af halogenlamper. Dvs ca 10 ampere da volt også faldt til ca 10 øjeblikketligt. En kold mx5 starter trækker nok 200 ampere i 5 sekunder hvis motoren kun lige kan tørnes.

Den billigste løsning på en jumpstarter er nok et par startkabler, et billigt batteri fra den lokale udgave af haraldfixtema™ og så en ctek eller anden fornuftig reguleret lader til at vedligeholde det med.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Kuksi » tors 6. jan 2011 01:09

Der står, at man som minimum skal lade Jumperen være forbundet med batteriet i 5 minutter, FØR man forsøger at starte motoren.

Tror det skal tages som et udtryk for at det lille batteri i jumperen, lige får tid til at afgive lidt strøm til det flade batteri. Inden man forsøger at trække de 200A til starteren. Det kan de batterier der er i jumperen nok ikke klare, som Munk også skriver.
Brugeravatar
Kuksi

ForegåendeNæste

Tilbage til Problemer og løsninger