Hårrejsende støj fra kværnen

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Viggoman » man 9. maj 2011 12:40

Tak for input og forslag. Den skal have skiftet olie i starten af næste uge, så får vi se om der er spåner i den gamle olie.

Det der undrer mig er, at mislyden er så afhængig af temperaturen samt at den forsvinder når oliestanden er nær max.

Hvis jeg havde en tilstoppet oliekanal ville der vel ikke gå længe før et leje var helt væk, og det lyder vel grimt hele tiden?

Det bliver nok først afklaret endeligt når jeg får skilt motoren ad.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Ken » man 9. maj 2011 18:19

Der er vist svaret på dit spørgsmål, Hasse. Men hvis olien har fået en sølvglans, er der noget helt galt. Hvis fragmenterne er magnetiske, stammer de ikke fra stempel eller lejer, men derimod fra krumtap, blok, plejlstanger osv.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf And » tirs 10. maj 2011 07:22

Ken skrev:Der er vist svaret på dit spørgsmål, Hasse. Men hvis olien har fået en sølvglans, er der noget helt galt. Hvis fragmenterne er magnetiske, stammer de ikke fra stempel eller lejer, men derimod fra krumtap, blok, plejlstanger osv.

I dette tilfælde vil det nok ikke kunne svare sig økonomisk, men en olieanalyse hvor de forskellige stoffer afdækkes kan helt præcist fortælle hvilke områder af maskinen der evt. afgiver forureningsstoffer.
(Det kræver også viden om hvilke metaller og legeringer de forskellige komponenter er bygget op af.)

Men det anvendes primært på noget dyrere installationer.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger