Flækket forrude - Ny hos Mazda eller...

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf hasse » tors 31. maj 2007 23:49

Bakspejlet: No idea. (Araldit er ikke det værste, man har, men hvor pænt det så vil være forfra. Tja)

Mht. rammen ved jeg ikke, hvordan den ser ud, når ruden er væk.

Men jeg har/havde en ide om, at den måtte bestå af en sammenbukket plade ( U-formet) med det åbne af U'et ind mod ruden. Der må jo være en eller anden form for fals, dér hvor listerne skal være.

Og mine tanker gik så i retning af, at man kunne sprøjte tectyl el. andet ind i rammen ved hjælp af det tynde plastikrør, der plejer at følge med spraydåserne, når ruden var afmonteret.
At der skal ske en grundig rengøring af de kanter, som rudens gummi- og plasticlister skal klæbes på, siger sig selv.

Det ka' godt være, at mine ideer og tanker omkring rammens opbygning er helt hen i vejret. Det kan jo først afklares, når ruden af afmonteret.

MED MINDRE du gør det, at du ringer til vores alle sammens Andreas og spørger ham.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Swootech » fre 1. jun 2007 09:49

Jeg skal ihvertfald nok sørge for at have noget med til at rengøre inden den nye rude monteres. Inde i selve rammen har den fået Dinitrol da den blev behandlet, men jeg må jo se hvordan det ser ud når den kommer af og om der er steder der kunne have brug for noget ekstra :)
Swootech

Indlægaf Helge » fre 1. jun 2007 10:58

Fik du spurgt Mazda hvor de fik ruder fra?
Havde en snak med Glarmesteren i dag vedr. isætning af forrude ved \"kantstenen\". Han fortæller at man skal være meget påpasselig med at bilen står helt plan, hjulene rettet til ligeud. Samt sørge for at ruden får den tid den skal have til at tørre.
De der kører ud og laver dette ved kantstenen, plejer vist at skrive en besked om hvornår bilen må køre igen, og det bør overholdes.
RC-07-1.8 Sunlight Silver
Brugeravatar
Helge

Geografisk sted: Odsherred

Indlægaf Swootech » fre 1. jun 2007 22:15

Tak for info Helge. At bilen står plant burde ikke være et problem og ja jeg skal nok spørge om hvor længe den skal hvile.

Hos Mazda kunne de ikke sige andet end at det var samme rude som sidder i - min er fra Nippon. Nok ikke noget man skal stole på. DanGlas nævnte i telefonen at der kun var to producenter som leverede de ruder - blandt andet Pilkington.
Swootech

Indlægaf Claus » søn 3. jun 2007 14:28

En rigtig god ide er og rustbehandle forrude rammen, det gøres nemmest ved at afmontere solskærmene og så benytte de huller som er der...
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » søn 3. jun 2007 17:31

Lidt tilføjelse vedr. rustbeskyttelse/ -behandling af ruderammen i.fb.m. smadret forrude:
I USA kan man åbenbart købe en plasticrude, som kan benyttes, hvis forruden smadres,...hvis man ellers har fået den med i \"bagagerummet\".

D.v.s. at der kan godt køres uden forrude. Langsomt siger vist sig selv. Ikke Stürup.

Så når/hvis jeg skal have en ny forrude, vil jeg afmontere den gamle incl. listerne, før den køres til glarmester.
Jeg vil så i ro og mag(?????) kunne rustbehandle før turen til glarmesteren.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Swootech » tirs 12. jun 2007 21:22

Nå...jeg må leve lidt længere med den forrude. Som aftalt kom Autglasmanden i mandags og vi fik en snak om hvordan operationen skulle foregå. Han lovede at ville rense og gøre ved i rammen og tjekke for eventuelle rustangreb.

Men men men...den rude han havde fået leveret viste sig efter udpakning at have et hak og han sagde selv at han ikke ville montere den, hvilket jo er betryggende, men betyder samtidig at jeg må vente på at en ny kommer til Danmark, da grosisten ikke havde flere. Så der går ca. 10 dage endnu...
Swootech

Indlægaf hasse » tors 14. jun 2007 06:04

Hvor mon den rude havde været idag, hvis Swootech have afleveret mx'eren hos glarmesteren og så havde hentet vognen senere????

Ak, ja.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Swootech » tors 21. jun 2007 23:15

Idag kom AutoGlasManden som aftalt med en frisk forrude. Han tog sig tid til at svare på alle mine dumme spørgsmål og forsikrede mig om at bilen var i gode hænder. Selve processen tog vel 1½ time og indtil vidre er jeg ganske godt tilfreds. Selv bakspejl satte han på igen og en ny P-skive - med Autoglasmanden reklame naturligvis :)

Her er et par billeder hvis der er nogen som vil se rammen uden rude:
http://swootech.dk/Cars/MX5Forrude/
Swootech

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger