Min teori virkede ikke

. Gjorde motoren godt varm og derefter tilsatte en additive til olie for at rense sytemet. Så fik den lov at køre i 20 minutter, hvorefter olien blev skiftet til en tyndere olie. Derefter fik den lov at køre 20 minuter igen ,så den nye olie kunne blive pumpet godt rundt i systemet. Og resultattet..................Ingen forskel overhoved, lyder stadig som en dieselhakker af en fiskekutter. Hmm har tjekket alt igennem igen. Tomgangen er stillet, tændingen er stillet, olietrykket er fint, der er ingen utætheder nogen steder, kølingen virker fint, kobling (skal dog lige vende mig til den sportskobling) og gear virker fint. Den køre også, men ved ikke hvordan trækket er i den, da jeg ikke højere op end 3000 omdrejninger. Jeg har jo sat lettere svinghjul på og har hørt nogle steder om at den kan larme eller give mere lyd fra sig end et tungt. Hvordan er denne lyd???? Først troede jeg at det var en løs eller utæt vakuumslange, men da jeg lyttede nærmere kom det nede fra svinghjulet af , så ved ikke om det bare skal sige sådan.
Når men jeg er træt af de ventilløftere, det er dem der gør at min motorombygning ikke virker færdig. Prøvede at lytte til udstødnings løfterne og det lyd som om at det var 4-5 stk. ud af 8 der tikkede, samtidig virker det som om at det ikke er alle ventiler der åbner ordentlig (måske pga. løfterne). Bliver nød til at få et trænet øre fra en mekaniker til at lytte til motoren, for at få en klar diagnose, så jeg ved hvad der skal gøres for at få motoren på rette kurs. Lige nu er jeg lidt træt af at det ikke virker optimalt.