Udskiftning af bærekugle.

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Udskiftning af bærekugle.

Indlægaf JK » ons 26. mar 2008 22:42

Min bærekugle bagerest i højre side er begyndt at \"klikke\" lidt og jeg regner med at skifte den snart. Så kom jeg i tanke om sidst jeg havde vognen oppe at det så ud som om at den ikke kan skiftes alene, men at jeg skal skifte hele ønskebenet. Er det rigtigt?
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Danny » ons 26. mar 2008 23:15

Det kan godt være jeg er galt afmarcheret, men jeg mener ikke der er nogen bærekugler på bagakslen?

Desuden mener jeg, at den eneste bærekugle, som ikke kan skiftes separat, er den der sidder i den øverste bærearm foran. Der skal man skifte hele armen. Og sådan en skal jeg faktisk til at skifte, jeg har lige fået ny bærearm hjem, meget apropos.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Kuksi » tors 27. mar 2008 00:18

Det kan godt være jeg er galt afmarcheret, men jeg mener ikke der er nogen bærekugler på bagakslen?

Danny, du har ret.
@JK Er det mon dit baghjulsleje det larmer?
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf JK » tors 27. mar 2008 07:50

Det lyder 100% som en bærekugle. Lydden kommer ved ujævnhedder i vejen (vejbump, klorakdæksler osv.)
Det må da sidde et eller andet og holde fjedderbenet!?!?!?

Jeg synes selv jeg har en del erfaring med at skrue på biler, selvom jeg ikke har arbejdet med det i godt 10 år, men jeg har kun haft min 5ér i et par md. så jeg kender ikke undervognen på den endnu :?
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Indlægaf Viggoman » tors 27. mar 2008 10:55

Bærearmsbøsninger, bøsninger på swaybar, øverste befæstigelse af stødddæmper ?
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf JK » tors 27. mar 2008 12:05

Undskyld - Viggoman du har selvfølgelig ret. Til mit forsvar så er det 10 år siden :roll:
Det må være bærearmsbøsningen der er færdig!
Billede
Brugeravatar
JK

Indlægaf Danny » tors 27. mar 2008 17:21

Andreas fortalte mig i forbindelse med min hændelse, at det også kan være boltene der holder krængingsstabilisatoren. Når de bliver gamle, kan de godt blive så møre at de giver sig på en måde så lyden kan forveksles med en bærekugle der er død.

Men øverste bolt på støddæmperen kan også komme med en meget lignende lyd, hvis den ikke har været spændt ordentligt eller er gået løs på en eller anden måde.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf JK » tors 27. mar 2008 18:47

Danny skrev:Andreas fortalte mig i forbindelse med min hændelse, at det også kan være boltene der holder krængingsstabilisatoren. Når de bliver gamle, kan de godt blive så møre at de giver sig på en måde så lyden kan forveksles med en bærekugle der er død.

Men øverste bolt på støddæmperen kan også komme med en meget lignende lyd, hvis den ikke har været spændt ordentligt eller er gået løs på en eller anden måde.

@ Danny
Tak for god info!
Billede
Brugeravatar
JK

Tilbage til Problemer og løsninger