Vindhylen

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Vindhylen

Indlægaf psc » tors 31. jul 2008 22:55

Har efterhånde kørt 400 km. i min nye dyt siden i tirsdags.

En ting irriterer mig lidt. når jeg kommer op på de 100 km/t starter en træls vindhylden fra venstre sidespejl (tror jeg nok) Ikke vindsus, men vindhylen.

Any ideas?
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Geografisk sted: Tilst

Indlægaf Kuksi » tors 31. jul 2008 23:50

Kender ikke til problemet med MX-5. Min hyler ikke og har ikke tidligere hørt andre have nævnt dette. Er det org. sidespejle der er på?
Sæt et håndklæde omkring med nogle elestikker eller gaffatape. Kør en tur og se om lyden er væk. Så er du da om ikke andet sikker på at det er herfra lyden kommer.

De gamle Volvo'er fløjter jo helt vildt. Men det skulle jo skræmme elgene væk :lol:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf MrT » fre 1. aug 2008 08:39

Jeg oplever en smule sus/\"hyl\" fra den bagerste del af døren, hvor den lukker til tror jeg - over i førersiden. Endnu ikke noget der generer mig, men er du ikker på det ikke er der dit evt. også kan komme fra? Har heller aldrig hørt om sidespejlene (hvis de er originale) kunne hyle :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf psc » fre 1. aug 2008 09:27

Jeg kører til nordsløjfen i dag, så kan jeg får nok mulighed for at teste lidt af hvert af. Den gamle dame skal ned og vise sit værd, og have et flot klistermæke på bagen :-)

en dunk motorolie, en duk blå bremsevæske, 2 sæt bremseklodser, lidt værktøj + Falck super plus abonnement. så skulle vi være beredt.
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Indlægaf altid6 » fre 1. aug 2008 10:45

psc skrev:Jeg kører til nordsløjfen i dag, så kan jeg får nok mulighed for at teste lidt af hvert af. Den gamle dame skal ned og vise sit værd, og have et flot klistermæke på bagen :-)

en dunk motorolie, en duk blå bremsevæske, 2 sæt bremseklodser, lidt værktøj + Falck super plus abonnement. så skulle vi være beredt.

God tur Per, ser frem til at høre hvordan det er gået. Jeg tager derned om en måned.

Har nu heller ikke oplevet at den hyler fra sidespejlende ved høj fart.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf psc » man 4. aug 2008 19:55

Bil godkendt.

Kørte sløjfen tur retur uden problem, uden den spiste olie.
Da vi ankom fredag nat lugtede højre baghjul lige rigeligt af bremse, så næste morgen inden vi kørte på banen, fik vi den på lift. af med dækkende.
højre kalibre skulle lige have lidt motion så var den OK, men venstre bagbremse fra knækket og bukket :-(
Ringe, ringe, Ringe, ingen steder havde de bremse klodse til en 1,8. Kun 1,6.
Nå men så ringede jeg til min gode ring buddy fra Holland. Han købte nogle klodser og kom næste formiddag til ringen.Kl. 14 Søndag kom bilen på banen, og blev godkent. Jeg havde lånt en kamerats sorte Sparco 15\" fælge med nye Eagle F1. Den var bare ikke til at smide af. Det ville nok have være sjovere med de originale 14\"

Lidt atypisk ring tur, jeg køret ikke på banen hele lørsdag, og jeg spiste ikke på pistenklause :-)

Søndag formiddag lejede vi en Clio Sport hos RSR og kørte fra 8:30 til ca 12 (vi kørte 11 omgange), så tilbage med Clioen og ud med Mazdaratien.
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Tilbage til Problemer og løsninger