Fejl på generator, batteri eller måske bare en sikring?

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Fejl på generator, batteri eller måske bare en sikring?

Indlægaf BB » ons 12. nov 2008 19:10

Da jeg skulle hjem fra job lidt titligere, så var der lys i den røde batterilampe på min NB'er :cry:

Dyret kørte fint i morges, men nu kan jeg konstatere det er slut med strømmen og det giver så en række muligheder.

1. Remmen til generatoren driver ikke generatoren.
2. Generatoren er død.
3. Batteriet vil ikke tage strøm.
4. En sikring?

Pkt. 3 tænker jeg ikke vil kunne opstå så pludseligt - medmindre det er ledningen fra generator til batteri det er galt med. Og pkt. 1 kommer vel heller ikke uden varsel som piveri eller andet.

Jeg har ikke haft hverken den ene eller den anden klap oppe endnu, det skal lige holde op med at regne for bilen holder desværre udendørs. Det skal nok blive hyggeligt at stå i lommelygtens skær og rode med biler 8)

Jeg var til lille service i sommers og er ikke meget mere end lige passert de 100.000 km. Nogen bud på hvad jeg kan vente mig?

Og hvis det nu er generatoren hvad koster det mon og få skiftet sådan en?
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Lennart » ons 12. nov 2008 19:51

Hv is det er generatoren det er galt med, burde du kun kunne køre få km, idet bilen bruger strøm herfra til tænding, computer mv. mv.
Men det kan selvfølgelig godt være at den ikke yder det den skal (generatoren), måske fordi remmen skal strammes eller lign. Lampen burde vist ikke lyse ved fejl på batteriet, og en sikring lyder heller ikke som en mulighed. Jeg ville umiddelbart prøve at stramme remmen. Det er ikke så svært da der sidder en speciel rem stramme skrue.

Dette faldt jeg over et sted på nettet:

About Your MAZDA Miata MX5:

MAZDA Alternator belt / Serpentine belts are usually easy to replace and very important. Belt breaks can cause engine or component damage. Also if your Alternator belt breaks, then your vehicle will not be able to continue functioning. Your Alternator is what powers your vehicle's ignition and computer system. With the Alternator not delivering power the vehicle will atempt to run just on the Battery. Even if you have a large battery your vehicle's run time will only be in the low minutes.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Tilbage til Problemer og løsninger