Skift af v-rem og servo rem

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Skift af v-rem og servo rem

Indlægaf AS DK » ons 29. apr 2009 12:02

Jeg var så uheldig at køre begge remme af på vej hjem fra generalforsamlingen i lørdags.
Heldigvis skete det kort før jeg kom hjem, så bilen blev bugseret hjem af min kone.
Andreas har sendt mig et par nye remme, så alt burde være godt.
MEN det har taget mig ufatteligt lang tid bare at skifte v-remmen, da generatoren var irret helt fast. Det lykkedes trods alt, så bilen kan da køre nu.
Problemet med servoremmen er at jeg simpelthen ikke kan rokke servopumpen ud af stedet uanset hvor meget WD40 jeg sprøjter på og uanset hvor mange kræfter jeg lægger i (ja,ja, jeg ved det, kontor-arme :lol: ). Det kan da ikke passe at jeg skal på værksted for sådan en bagatel.

Hvad skal jeg gøre for at løsne servopumpen. Der må være et trick jeg har overset.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf motorbøllen » ons 29. apr 2009 12:43

Da min aircon-kompressor faldt af under kørslen, løsnede jeg alle bolte akkurat som du selv har gjort og gav dem lidt wd40.

Så tog jeg en hammer og lod den falde forsigtigt et par gange ovenpå justeringsbolten til servopumpen( ikke noget vildt) og det hjalp.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf hasse » ons 29. apr 2009 18:00

AS DK.

Lyder ikke som om, du har løsnet ALLE bolte.
F.eks.
Har du løsnet den bolt, du når forfra gennem remhjulet på servoen?

Har du løsnet justerskruen/ - bolten i den rigtige retning på servoen?

Husker jeg ikke meget galt, er der ialt 4 bolte på servoen, der skal løsnes.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf AS DK » ons 29. apr 2009 20:35

Hasse, du har ret. Jeg havde kun løsnet de øverste bolte. Og så er der intet der rokker sig i den afdeling af maskinrummet.
Nå, fandt nu selv boltene efter at have afmonteret indsugningsrøret. Det havde jeg ikke afmonteret i første omgang. (Er sgu endnu ikke rigtig vant til de små japser-maskinrum)

Nu kører alt igen som det skal.
Håber at kunne støtte mig til den lokale mekanikers mening om bilen : \"Trist bil. Der er kun olieskift og såån på en Mazda, hvis den da ikk' er rustet op\"
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Tilbage til Problemer og løsninger