Afmontering af indstigningslister plus lidt malerarbejde

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Afmontering af indstigningslister plus lidt malerarbejde

Indlægaf And » fre 19. jun 2009 07:54

Hej

Da jeg har lidt overfladerust ved den ene af mine rustfri indstigningslister/panelbeskyttere vil jeg afmontere disse, slibe ned og plette/male stederne.

Første udfordring er at listerne sidder ganske godt fast, jeg har afmonteret de fire skruer der holder dem, men er nu i tvivl om man bare skal hive til for at få det klæbemasse til at slippe eller om de skal varmes af? Jeg ville være pænt træt af at bukke de pæne rustfri lister.

Den ene liste har gnavet ved en kant og dette har medført et ikke så kønt areal med rustangreb. Derfor vil jeg slibe den angrebne overflade ned med en dremel og dernæst har jeg overvejet at male skidtet med en omgang hammerlak. Området er næsten ikke synligt og derfor lidt \"irrelevant\" at sende jobbet til en lakmand, men kan man bruge Hammerite?

Tidligere har jeg på udendørs arealer med succes brugt det på angrebne overflader hvor jeg aldrig så mere til rusten.

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Kuksi » fre 19. jun 2009 15:25

Jeg løsnede mine vha. en varmeblæser. Den kan gøre klisteret meget blødt og medgørligt. Det fik bare lov til at sidde, og blive genbrugt. Det holder stadig listerne fint på plads.
Jeg spartlede, grundede og malede med org. spraymaling. Syntes selv det er blevet meget flot. Husk på ar selv de mindste ujævnheder ses når der er malet. Så for mig var det et must at spartle.
Hvis du kan acceptere looket, så vil du sagtens kunne bruge Hammerlite. Som jo fås i både en \"hammer\" og glat udgave, kommer jeg lige til at tænke på.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » lør 20. jun 2009 15:50

Jeg har nogle indstigningslister, sem egentlig burde hedde nedstigningslister-hvis vi taler om det samme.
Jeg \"taler\" om aluminiumsplader -lister, der er på dørstrinene.

De sættes fast ved hjælp af plasticlisten, der holder gulvbeklædningen i kabinen.

Denne plasticliste skrues ned i nogle plasticdimser, der sidder i panelet.

Og så kommer spørgsmålet-langt om længe:

Hvad hedder sådan en dims. Og hvor må den eller tilsvarende kan købes.

På min MX'er er et par stykker flækket på langs- med risiko for at gå fra hinanden og falde ned i panelet.
Men de holder - indtil videre - alligevel meget godt.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Tilbage til Problemer og løsninger