Regner med at bilen skal til syn, her engang til december. Den skulle ikke helst dumpe på en for høj CO2 værdi, så skal have sat en ny indkøbt Cat på også er der lige det med motorstyringen. Jeg har en Wolf3D Ecu, som er tunet ind efter kraft og ikke økonomi kørsel. Istedet for at lave et nyt fuelmap og tændingsmap, har jeg valgt at sætte luftmængdemåleren på igen og sætte den originale ECU i igen. Det tog ikke mere en 15 minuter, så det var nemt. Bilen starter perfekt med den originale ECU og står i en god tomgang, så alt er fint. AFR værdier på mellem 14,5 og 15 er som det skal være. Kørte en lille tur og efter cirka en kilometer, blev min AFR meget lean, vi snakker 19 til 20, altså lige på grænsen af at bilen går ud. Det nyttede ikke at træde på speederen, så fik motoren bare endnu mere luft. Holdte ind til siden og lod bilen stå og hoste lidt i tomgang. Efter 30 sek, steg omdrejningerne lige med 400, for så at falde lidt igen og blive stabil, med en fin AFR på 14,7 igen. Kunne derefter køre videre uden nogen som helst problemer.
Hvergang jeg starter bilen, springer den bare igang. Derefter begynder AFR værdien at blive højere og højere indtil den når cirka 20. Så laver den det lille hop i omd efter en 20-30 sek også er alt fint!!!!! Det virker lidt som om at bilen bruger alt det benzin som er i systemet også skal den lige tænke sig lidt om, inden at den begynder at levere konstant benzin til motoren.
Nogen som har oplevet dette og hvad der kan være galt????
Sætter jeg min Wolf motorstyring på igen, er der intet problem, kun med lidt lave AFR værdier, fordi at den for noget mere benzin pumpet ind.