Min Sturupdag i weekenden blev lidt ødelagt af skævbremsning. Jeg havde et par dage forinden skiftet forreste klodser til nye økologiske EBC! De gamle var så slidte at jeg ikke turde tage en tur på bane. Det er jo pære let at skifte klodser foran på en MX-5, så det tog ikke mange minutter. Bilen bremsede også perfekt, og ganske meget bedre end før (hvilket den da også skulle), men efter et par gange på banen begyndte bilen pludselig at bremse skævt og trække imod højre.. Fandt aldrig helt ud af hvorfor, men Hasse og Thomas mente bestemt at det var fordi at indkøringsoverfladen ikke var kørt ordenlig af.. Efter et par henholdsvis runder/afkøling bremsede den fint.. indtil jeg kørte hjem og bilen begyndte at bremse imod venstre!!! Med Knutstorp rundt om hjørnet var der kun en løsning, og det var en hurtig tur til Andreas!
Venstrebremsningen var en af de små klips som var hoppet ud
Hele operationen endte med at der også kom nye grønne klodser bagerst, et par nye skiver foran, skiftet bremsevæske, renset kalibrene og skiftet til noget nyt olie!!! Som nogen bemærkede på Sturup (herlige klak klak klak lyde fra ventilløfterne), var den 5-40 fuldsyntetisk olie jeg lige havde fyldt på ikke den store succes - Nu spinder den igen som en symaskine og er klar til Knutten i morgen!!