Hvor svært kan det være !

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Hvor svært kan det være !

Indlægaf Sølvsten » ons 26. jul 2006 08:32

I går da jeg trillede hjem fra arbejde med toppen nede og høj sol i ansigtet, bemærkede jeg at bilen lige pludselig hakkede lidt i motoren.
Jeg skyndte mig selvfølgelig at kikke ned på mit instrumentbord og her kan jeg se at den er helt gal med varmen. :o

Heldigvis var der kun 500m til en tank der ligge lige ved siden af der hvor jeg bor, så jeg kunne stort set trille hele vejen ind.
Da jeg åbnede motorhjelmen kom der en del damp op. Jeg kunne også se at der var en masse vand bagved motoren. :?

Da jeg heller noget nyt vand på bilen igen, kan jeg hurtigt se (igennem endnu mere damp) at der er hul i en af slangerne til varmeapparatet, så alt bilens vand er løbet ud denne vej.

Men at få den slange af er godt nok ikke det letteste at lave på en mx-5.
Den er rimelig let i den ene ende oppe ved selve varmeapparatet, men den ende som sidder ved siden af oliefiltret :evil:
Det er overhoved ikke til at se noget, når man skal lave dette oppe fra. Plads er der heller ikke meget af, det hjalp dog lidt da jeg pillede spritlertanken ud.

Men efter nogle rifter på arme og hænder lod det sig gøre, og nu må jeg bare se om jeg kan skaffe en ny i dag, så jeg kan komme på vejen igen.

Jeg vil dog sige at det ikke var helt så svært, som da jeg skiftede den gummislange der sidder til koblingen - der blev vist sagt et par mindre pæne ord om bilen :oops:
Brugeravatar
Sølvsten

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Problemer og løsninger