CD'en hakker/skipper konstant (NB mk2,5)

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

CD'en hakker/skipper konstant (NB mk2,5)

Indlægaf HenrikH » fre 12. jan 2007 15:50

Hej,

Jeg er nybagt ejer af en NB'er fra 2001, og jeg må sige at anlægget indtil videre skuffer voldtsomt. Højtalerne er gode og spiller helt fint, men CD afspiller hopper og hakker konstant i lyden med hjemmebrændte cd'er. Man kan ikke høre et nummer, uden at den skal sidde fast et par gange i sangen.

Alle cd'erne er brændt på verbatim medier i relativ langsom (4-8x speed) hastighed, men alligevel volder det problemer.

Har I nogle tips til hvad man gør i sådan en situation og hvad er jeres erfaringer med afspildning af cd-r medier ?

Mvh Henrik
Brugeravatar
HenrikH

Indlægaf Danny » fre 12. jan 2007 16:26

Jeg har ikke noget anlæg i bilen, men når jeg engang køber et bliver det nok med MP-3 af netop den grund du nævner.

Lyden er godt nok lidt ringere på mp-3, men det fylder ingenting og \"hakker\" ikke når bilen fortæller dig hvad slags vej du kører på (og det gør en 5'er nu engang, det er vel derfor vi har købt den :wink: ).

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det bare er fordi standart afpilleren er dårlig og en bedre kan klare opgaven, men jeg vil nu nok alligevel sværge til mp-3. Så slipper du også for tonsvis af cd'er i bilen.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Munk » fre 12. jan 2007 16:51

Lidt info fra miata.net
http://www.miata.net/garage/msss_fix.html

Der er mange forslag til hvilke medier man skal vælge eller ikke vælge. Nogen siger vælg mærkevarer og brænd langsomt. Hvilket til tider giver en forbedring. Jeg vil foreslå at prøve nogle andre medier hvis ét mærke ikke virker godt selvom de er brændt langsomt. Vær dog opmærksom på der er ganske mange indpakning for meget færre reelle typer medier.

Se evt mere her. siden og sitet generelt
http://forum.cdfreaks.com/showthread.ph ... d=61943#16)16

Ellers har jeg oplevet at en skive skippede en del her for et par uger siden, men det var fordi der havde dannet sig dug på skiven hvilket selvf forsvinder ganske hurtigt når enheden bliver lun.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

hmm

Indlægaf Claus » fre 12. jan 2007 23:17

har du checket om det anlæg overhovedet kan afspille brændte cd´ere ?
Enkelte afspillere har problemer med brændte medier - ellers prøv nogle af de andre forslag og prøv på nogle mærkevare cd´ere som HP, TDK eller lign og se om du stadigvæk har samme problem - og brænd med en lavere hastighed.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Webmaster » lør 13. jan 2007 00:02

Alternativt... brænd dem med laveste hastighed.. Det har nogen gange virket for mig :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf grothe » lør 13. jan 2007 16:14

Købte et fedt Sony anlæg til min sidste år,der er 1 gb hukommelse i fronten,så man kan tage den med ind og tilslutte til computeren og overføre lydfiler på den, + der er også cd afspiller i.
Ret fedt.
1996 1.6NA
Brugeravatar
grothe

Indlægaf Swootech » lør 13. jan 2007 23:16

Selvom det måske ikke er til meget hjælp, så har jeg aldrig oplevet problemer med hjemmeristede CD'er i min MK2.5 (2004).

En ven nævnte dog at han ofte havde held med CD'er der har sort underside i problematiske afspillere.
Swootech

Indlægaf HenrikH » lør 13. jan 2007 23:50

Swootech: Kan du fortælle mig hvilke cd medier du bruger og hvilken hastighed du brænder i ?

Jeg har selv at holde mig til så langsomme hastigheder som muligt (4-8x speed), men en af tips'ene fra CDfreaks artiklen nævner at nye medier nogle gange giver de bedste resultater i 32-40x speed.
Brugeravatar
HenrikH

Indlægaf Swootech » søn 14. jan 2007 08:21

Jeg bruger selv mest TDK eller Verbatim og brænder med mindst 16x. Hastigheden er normalt ikke noget jeg justerer.

Det eneste problem jeg har med CD'er i bilen er at de nemt bliver ridset. Så derfor er det næsten altid en backup og ikke den orginale CD jeg bruger i bilen.
Swootech

Tilbage til Problemer og løsninger