Pivelyde fra varme bagbremser

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Pivelyde fra varme bagbremser

Indlægaf BB » tors 19. jul 2007 15:43

Jeg var ude på de småveje i weekenden, sammen med en af mine venner på MC, og der blev kørt kvikt de steder hvor der var plads. På et tidspunkt begyndet mine bagbremser at pive en smule, så jeg vil lige høre om det er normalt?

Bilen er en 99 1.8 med Mazda's egne 5 egede 15\" fælge, de blanke der normalt ses på jubilæums modellen) og de var også godt varme da vi stoppede for at kigge kort, faktisk så varme at man kunne brænde fingrene.

Efter nedkøling så har der ikke været mere piveri.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Claus » tors 19. jul 2007 18:12

Der var du heldig de ikke var varmere..for 400 graders varme er ikke unormalt og så ville dine fingre ikke være så kønne efter du har rørt dine skiver - så please gør det ikke igen og slet ikke med forreste skivebremser.
Hvis bremserne hyler, så skyldes det næsten altid bremsestøv, der sætter sig mellem klodserne og skiverne...det er ikke unormalt på biler.
Næste gang du vasker bilen, så se hvor meget bremsestøv der bliver vasket af og fingerne væk :lol:
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » tors 19. jul 2007 19:20

Du burde måske nok lige checke bremseklodserne; om de er slidt ned.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf BB » tors 19. jul 2007 20:33

Claus skrev:Der var du heldig de ikke var varmere..for 400 graders varme er ikke unormalt og så ville dine fingre ikke være så kønne efter du har rørt dine skiver - så please gør det ikke igen og slet ikke med forreste skivebremser.

Tak for advarslen, men det var nu ikke skiverne jeg rørte ved for jeg ved godt de bliver varme. Selv på min mountainbike kan de blive så varme at man skal holde nallerne langt væk 8)

Nej, det var selve fælgen jeg rørte ved og kun med stor forsigtighed :D

Klodserne burde være ok, det er ikke 14 dage siden jeg havde bilen til stor service hos Andreas og han sagde god for dem.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Tilbage til Problemer og løsninger