Klassiske biler holder prisen.

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

Indlægaf hasse » tors 14. jan 2010 16:24

10tilfarten:

Så'den en selvfølgelighed er det nu heller kke.
Én ting er, at sæderne er læder.
Men jeg tvivler på - som på gamle engelske -, at dørpaneler, \"instrumentkassen\" og tonneaudækkenet er læder.

Vi la'r fugleøjetræ ude af betragtning.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf 10tilfarten » tors 14. jan 2010 17:36

Hasse:

Sevfølgelig skal jeg ikke kunne siger om de ting du nævner er læder,men kører selv med sort \"læderkabine\" og skal da ikke udelukke at sider og instrumentkasse er beklædt med en form for syntetisk læder men sæder og dækken er læder i min.
Samligning med engelsk classic,ere desangående mener jeg ikke er relevant da alle købere af MX5.ere helt sikkert er på det rene med at læder,metalinstrumentbord og træ anmas hører en anden tid til eller biler så svinedyre at det er udelukket for menigmand
10tilfarten

Indlægaf hasse » tors 14. jan 2010 17:46

Du har da helt ret i sidste pkt..
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf the chicken » fre 15. jan 2010 08:53

Et andet investeringstip kunne være at lægge mærke til kultfilm - alle de amerikanerbiler der er meget værd har haft hovedroller i kultfilm :) - men det er nok knap så udpræget ved europæiske/japanske biler - på nær supra mk4 og skyline

Men man skal vist være rimelig heldig for at købe en bil som pludselig bliver klassiker og mange penge værd - dog steg prisen på min Camaro 105.000,- i løbet af de 3 år jeg havde den 8)

Et andet godt valg var en Jeep Wrangler fra '96/'97 - indtil for få år siden kostede de stadig nyprisen på 160.000,- :o (det er i øvrigt verdens mindst forurenende bil, alle detaljer taget i betragtning)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf AS DK » fre 15. jan 2010 11:50

Svært at spå om investeringer, når det er liebhaveri og følelser, der skal sættes pris på.

For en del år siden gad ingen eje et hus ved vandet, fordi det altid blæser og er koldt. Nu koster det mindst en zillion, hvis du kan ramme vandet i et ejendomsmægler-stenkast.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Martin » fre 15. jan 2010 13:12

Syns jo også at mx-5'eren er en fed bil, og at den bør få klassikerstatus.... men syns dog at produktionstallet taler lidt imod det.. Der er lavet RIGTIG mange mx-5'ere... og selv den \"sjældne\" jubii udgave, er jo lavet i 7.500 eksemplarer.... - jubii'en har en masse gode ting mht undervogn, men tror ikke at det blå interiør og dens kønsløse lyd, vil være attraktiv i fremtiden (og man må gå ud fra at folk ønsker en så original bil som muligt?). -men selvfølgelig er det et + at det er en jubilæumsudgave.

vil gætte på at tidlige eksemplarer i rød (ikke hvid og blå), samt den første special-udgave i BRG med lyst læder vil være de bedste kandidater..... men der er nødt til at gå et godt stykke tid (hvor de knap så velholdte er SÅ rustne, at man ikke ser dem på vejene mere). Der er jo ikke helt så meget ved at købe en flot gammel klassiker, hvis det vrimler med dittoer i dårlig stand?
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Foregående

Tilbage til Diskussion