Forza Motorsport 2

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

Forza Motorsport 2

Indlægaf Lurendrejer » lør 30. jun 2007 09:21

Er der nogen der har leget med FM2 ? Det er jo hylendes morsomt! Må da nok indrømme at det meste af min tid er gået på at tune en Mx5'er helt ind til brug på Laguna Seca, men sådan er jeg jo bare... :wink:
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Re: Forza Motorsport 2

Indlægaf BB » søn 1. jul 2007 14:39

Lurendrejer skrev:Er der nogen der har leget med FM2 ? Det er jo hylendes morsomt! Må da nok indrømme at det meste af min tid er gået på at tune en Mx5'er helt ind til brug på Laguna Seca, men sådan er jeg jo bare... :wink:

Jeg har kørt en del omgang og har selvfølgelig en MX-5 i samlingen, men jeg synes nu spillet skuffer på flere fronter. Hverken motorlyd eller lyd af gearskift i Mazda'en lyder rigtigt, min NB gearkasse klikker i hvertfald ikke højlydt som den i spillet og hvad sker der lige med de upgrades man kan købe. Hvis andre tænderør gav 10 heste eller mere, så havde vi da forlængst skiftet i den virkelige verden!

Det skal nu ikke forstås som at FM2 er et dårligt spil, det er bare ligesom at de har sat sig lidt mellem to stole. De sælger spillet som en driving simulator med real-life upgrades til bilerne, men en stor del af de såkaldte upgrades er ret generiske og der mangler data om både biler og upgrades. På mig virker det som om de enten har været dovne eller bange for at gøre tingene for realistiske, der er brugt mere krudt på muligheden for at dekorere bilerne end på de upgrades man kan købe.

Det kan ikke udelukkes jeg havde været mere positivt indstillet overfor FM2 hvis ikke jeg havde leget med GT HD på PS3'en, det spil er simpelthen milevidt foran og så er det endda kun en demo. Prøv bare at se her http://www.gametrailers.com/player/18420.html (bemærk at det er en NA sat op til drifting, der er også en helt standard NA som jeg bare ikke lige kunne finde ordentlig video med). Spillet kører forøvrigt i fuld 1920x1080 så videoen yder ikke fuld retfærdighed.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Claus » søn 1. jul 2007 14:59

GTR er det fedeste simulator spil...altså hvis man forstå at sætte en bil op til race.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf BB » søn 1. jul 2007 20:42

Claus skrev:GTR er det fedeste simulator spil...altså hvis man forstå at sætte en bil op til race.

GTR er nice, men der taler vi jo racerbiler og ikke gadebiler.

Jeg var på et tidspunkt ret vild med GPL, hvor man kører F1 biler fra før de fik vinger, det og GTR er bare så meget mere krævende end fx. Forza som trods alt ikke kræver 100% bare at holde bilen på banen 8)

Edit: Smider lige et GPL link på: http://youtube.com/watch?v=2sma-lXuSS0&mode=related&search=
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Lurendrejer » man 2. jul 2007 16:20

GPL= Total mums, lissom LFS... GTR, GTR2 og Race (som alle er en del af samlingen) er i mine øjne triste, grå og lider af en total mangel på dæk-fysik. Men det er jo så bare mig. Sagen er, alle førnævnte er simulationer som kræver tid og evne. GT/FM2 er underholdning foran fjernsynet. Samme spil, anden boldgade.

GT:HD har jeg af gode grunde ikke prøvet da jeg har stærkt antiparti mod sony, og hele ideen om at købe et spil uden indhold. Og at man så derefter skal købe de enkelte biler og baner bagefter. (????) Men, gran turismo 3 (hed det vist) - ihvertfald det tidligere GT var i mine øjne enormt skuffende. Folk var vildt imponerede over lyde osv, mens man tydeligt kunne høre at en vankel motor havde samme generiske brummen som en stempel-kværn. Tilmed, kommentaren om forza og lyde, det kan vel ikke blive mere korrekt end at sætte hver eneste bil, med hver eneste \"tunings-del\" op på en dynobrake og optage, motor, udstødning og kabinestøj. Kan det? Hvis GT's computer-generede lyde ringer med din klokke, så fred være med det - de gør ikke noget i mig :D
Og, angående videoen, jeg har sjældent set mere død, tom og intetsigende grafik. PS3'ens manglende evne for at lave lys og dybde skræmmer mig. Men, med de kræfter den bærer rundt på kan man jo være sikker på at det bliver bedre med årene. Og, hvad sker der lige med de lyde der kommer fra dækkene? Jeg troede jeg havde kørt min stol hen over et egern :P
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf BB » man 2. jul 2007 18:07

Lurendrejer skrev:GT:HD har jeg af gode grunde ikke prøvet da jeg har stærkt antiparti mod sony, og hele ideen om at købe et spil uden indhold. Og at man så derefter skal købe de enkelte biler og baner bagefter. (????)

Spil uden indhold? Jeg må indrømme jeg slet ikke forstår hvad du henviser til. Måske noget GT på PS2 halløj eller alternativt tænker du måske på PGR2 og PGR3 på XBOX/XBOX360 hvor man nærmest er tvunget til at købe pakker med biler for at spille on-line?

GT:HD er gratis og mest tænkt som en appetitvækker. Videoklippet jeg linkede til viser en MX-5 i drift opsætning, det er en gimmick de åbner op for når man har klaret spillet hvilket nok forklarer hvorfor dæk skrigeriet er lidt trist.

Lurendrejer skrev:Men, gran turismo 3 (hed det vist) - ihvertfald det tidligere GT var i mine øjne enormt skuffende. Folk var vildt imponerede over lyde osv, mens man tydeligt kunne høre at en vankel motor havde samme generiske brummen som en stempel-kværn. Tilmed, kommentaren om forza og lyde, det kan vel ikke blive mere korrekt end at sætte hver eneste bil, med hver eneste "tunings-del" op på en dynobrake og optage, motor, udstødning og kabinestøj. Kan det?

Det kan ikke blive mere korrekt end rigtige optagelser, men desværre er det heller ikke sådan de har lavet deres motorlyd. På nogen biler så jo, men på andre har de bare syntiseret sig frem til noget og jeg må sige at deres MX-5 bestemt ikke lyder rigtig - hverken i sammenligning med min egen eller med optagelser jeg har set/hørt af Mazdaspeed udgaver.

Forøvrigt er der ganske mange tuning dele i FM2 som synes meget generiske inkl. nogle der simpelthen hedder Forza et-eller-andet, men jeg ved godt det ikke er hvad der står i deres reklamemateriale.

Lurendrejer skrev:Hvis GT's computer-generede lyde ringer med din klokke, så fred være med det - de gør ikke noget i mig :D
Og, angående videoen, jeg har sjældent set mere død, tom og intetsigende grafik. PS3'ens manglende evne for at lave lys og dybde skræmmer mig. Men, med de kræfter den bærer rundt på kan man jo være sikker på at det bliver bedre med årene. Og, hvad sker der lige med de lyde der kommer fra dækkene? Jeg troede jeg havde kørt min stol hen over et egern :P

Du bliver vist nødt til at se og høre GT:HD live et sted, det lyder som du mere bassere din vurdering på tidligere spil.
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Tilbage til Diskussion