Hvad laver du?

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

Hvad laver du?

Indlægaf And » man 29. dec 2008 23:10

Hej

Vi er vidt forskellige personer på dette forum, med fælles en interesse i samme bilmodel, men hvad laver I egentligt til hverdag?

Som udgangspunkt lægger jeg for med en længere smøre (den korte version...) om hvad jeg går og laver.

Jeg er 30 år og uddannet dual skibsofficer. Til hverdag arbejder jeg som rejsemontør, hvor jeg rejser over hele verden for at lave målinger og fysisk justering på skibsmotorer og akselsystemer. Dette foregår bl.a. med laserudstyr, vejeceller og andet elektronisk udstyr. Arbejdet udføres både i forbindelse med større havarier og nybygninger.

Hjemme arbejder jeg i min fritid som deltidsansat brandmand. Opgaverne her er brandslukning, redning og frigørelse ved færdselsuheld. Jobbet er spændende, udfordrende, psykisk krævende og noget jeg ikke vil være foruden.

Hvad laver I?
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf And » man 29. dec 2008 23:48

Nu har jeg jo et svagt punkt for Alfa'er... har flere gange bandet mig væk over at jeg købte den (u)stabile Seat i stedet for en 156! Fed bil, men omvendt den 120I fejlede dælme heller ikke noget!

Ja, jeg kan og vil ikke prale af vores firmabiler - vognparken tæller to VW Touran 1,9 TDI der virkeligt får noget klø og så en VW Transporter 130 HK m. dobbeltkabine - fire tankfulde (88 l/tank) diesel for at køre til 1300 km til Frankrig m. 165 på toppen.

Tilføjer lige lidt mere, privatbilen... Et stk. Seat Leon 1,9 TDI 110 \"Sport\" årgang 2004 - dejligt udstyret bil med klima og hæderlige sportssæder. Har voldt mig en del problemer efter købet for et år siden, men pt. kører den dog rigtigt godt. Løser primært opgaven med at køre de 289 km til min arbejdsplads i Aalborg, er nærmest ALDRIG ude af 5. gear.

Så var der også noget om biler ;)
Senest rettet af And tirs 30. dec 2008 12:33, rettet i alt 2 gange.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Claus » tirs 30. dec 2008 00:03

Ja, så vil jeg være indirekte skyld i at Webmaster får ondt i håret, når han i sit nye virke skal forhandle SKI aftalerne på plads inden for IT området. Vi driver egen virksomhed, hvor vi salgstræner og kompetence udvikler IT forhandlere for nogle af verdens største IT producenter - derudover varetager vi også disses certificeringer af det danske IT forhandlernet.
Så det er hvad tiden går med.

Firmabil : Honda Accord 2.2 Diesel Executive, med ALT komfort udstyr lige fra læder, Xenon til talestyret klima, hifi og navigation.
Har du talt med din bil idag ?
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Webmaster » tirs 30. dec 2008 00:06

Claus skrev:Ja, så vil jeg være indirekte skyld i at Webmaster får ondt i håret, når han i sit nye virke skal forhandle SKI aftalerne på plads inden for IT området. Vi driver egen virksomhed, hvor vi salgstræner og kompetence udvikler IT forhandlere for nogle af verdens største IT producenter - derudover varetager vi også disses certificeringer af det danske IT forhandlernet.
Skal heldigvis have med alt andet foruden IT at gøre :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Viggoman » tirs 30. dec 2008 00:31

Sjov ide, gad vide hvor mange der bekender kulør... :D

Og mig selv? Tjae, uddannet som arkitekt, men har aldrig beskæftiget mig direkte med den bløde blyant. Driver idag en selvstændig rådgivningsvirksomhed med speciale i indretning af møderum med AV faciliteter. Underworked and overpaid er mit motto. Stakkels Lunding der nu skal den anden vej rundt..... :wink: (men fedt bilvalg i øvrigt...)

DD (daily driver) er en CO2 og partikel venlig Kia Ceed 1.6 D med masser af turbo\"lag\", men den kører derudover fremragende. Jeg vil hellere bruge afskrivningen fra en Mazda6 eller en Mondeo på at have det sjovt med MX5'eren.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Uhrskov » tirs 30. dec 2008 00:37

Strejfer til dagligt rundt i et dejligt lille software udviklingshus på 22 mand (http://ditmer.dk/). Vi laver skrædersyet softwareløsninger til både private og offentlige kunder.
Jeg arbejder med implementeringsstøtte/udvikling/undervisning af vores ESDH system (Elektronisk sags og dokumenthåndtering). Her har vi den udsøgte fornøgelse at konkurrerer med mange af de storer \"tunge\" aktører...

Se mere på: http://www.linkedin.com/in/tuhrskov

Webmaster: Med dit nye job kommer du måske til at træffe vores lille biks. Vi blev SKI godkendt som software leverandør her i sommers. Hvad område skal du arbejde med?
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf Webmaster » tirs 30. dec 2008 00:42

Uhrskov skrev:Webmaster: Med dit nye job kommer du måske til at træffe vores lille biks. Vi blev SKI godkendt som software leverandør her i sommers. Hvad område skal du arbejde med?
Alt andet end IT :wink:
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Hyggelig ide med den her tråd

Indlægaf BB » tirs 30. dec 2008 02:02

Pudsigt med alt det IT relaterede, det vil jeg straks bygge videre på 8)

Jeg er 38 og det der i fagsproget hedder Incident Manager, hvilket på godt dansk betyder jeg er af dem der i det daglige slås/samarbejder med leverandører når noget ikke virker perfekt. Mit skrivebord står, sammen mine kollegers, på Dampfærgevej i Kbh og på brevpapiret står der sundhed.dk, http://www.sundhed.dk, så jeg er altså offentligt ansat (på godt og ondt). Rent formelt er vi en del af Danske Regioner og havde således fornøjelsen af syngende sygeplejerske udenfor vinduerne i sommers, men i det daglige opleves det meget som selvstændig organisation bestående af de ca. 25 folk vi er i sekretatiatet.

SKI-aftaler er forøvrigt noget vi bruger, men altså set fra kunde siden så nu har vi hele spekteret dækket i forhold til SKI. Webmaster, jeg har mødt et par af dine kommende kolleger, det er flinke folk. Og Claus, jeg kender nogen firmaer der nok kan havde brug for salgstræning desværre kan jeg ikke nævne navne :)

Min daglige transport står min MX-5'er for, altså når ikke jeg opper mig lidt og cykler. Som Københavner uden børn, så opfylder Mazda fint behovet og eller er der ca. 5½ cykler i samlingen (Den halve er en et-hjulet).
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf altid6 » tirs 30. dec 2008 09:47

Jamen jeg har ikke noget med IT at gøre, men derfor vil jeg godt fortælle hvem jeg er :wink: .

Jeg er 31 år og bor i Kalundborg. Jeg er uddannet bygningskonstruktør og til dagligt arbejder jeg med gipsbasered akustiklofter, som projekt ingeniør. Laver produkt udvikling, produkttræning for vores sælger i Europa, speciel løsninger og akustikberegninger.

Når jeg ikke er på arbejde, venter jeg på at blive far for første gang, passe og plejer min MX-5, spiller golf (hvis der er nogen som vil udfordres :D ), Køre med digital racerbane hvor vi har en lille klub også er jeg ved at lede efter sponsor så jeg kan komme igang med motorsport.

Ps. jeg har ingen ide om hvad en SKI-aftale er :lol:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf MrT » tirs 30. dec 2008 12:24

Hold da op, alle de indlæg på så kort tid her i lavsæsonen - godt gået :D

Nåh men jeg fortsætter da bare i IT sporet så. Er 26 og CTO & webprogrammør.
Senest rettet af MrT fre 6. jan 2012 14:09, rettet i alt 1 gang.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Tore » tirs 30. dec 2008 13:04

Først og fremmest ved jeg heller ikke hvad en SKI-aftale er, og har heller ikke noget med IT at gøre (rigtigt)! :wink:

Jeg er 31 år og bor med min kone og datter på landet midt imellem Århus og Silkeborg. Jeg tog oprindeligt en datamatikeruddannelse, men endte med at være ret træt af IT, så da jeg dumpede min hovedopgave gad jeg ikke skrive en ny. Istedet tog jeg en bachelor i pædagogik på Aalborg socialpædagogiske seminarium.

Jeg har netop forladt mit job som sous-chef på et socialpædagogisk opholdssted til fordel for en \"menig\" pædagogstilling på en lokal specialskole for at få mere tid til familien.

Når jeg ikke arbejder eller hygger med familien bruger jeg min tid på følgende aktiviteter:
Jiu-jitsu - Jeg har trænet med ujævne mellemrum siden 89
Kaffe - Jeg køber rå kaffebønner og rister og maler selv
Whisky - primært Islays! :wink:
Musik - jeg har skrevet/komponeret elektronisk musik siden jeg var 14. Eksempler kan findes på: http://www.myspace.com/gixdk og http://www.myspace.com/toreneergaard
Biler - selvfølgelig kan man ofte finde mig på små snoede landeveje, eller i garagen under bilen.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Webmaster » tirs 30. dec 2008 13:34

Tore: Det er sku cool musik... Er det ikke dig, som producerer et \"Five-speed.dk, det er forår, kalechen er nede og MX-5'eren skal ud på de små landeveje og have en over nakken køremegamix...\" ??? Vil da være lidt cool med et MX-5 inspireret stykke musik?
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Indlægaf Kuksi » tirs 30. dec 2008 14:06

Ja det er sku' fedt Tore. RESPEKT !
Det kunne være fedt med et nummer for/om MX5 freaks. Om hvad bilen fylder i vores liv, og hvad vi gerne undværer for en ekstra \"dims\" :lol:
Er sikker på du også kunne lave nogle fede \"Drive tracks\", til at afløse AC/DC lidt.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf AS DK » tirs 30. dec 2008 16:03

Jeg er 48 år, arbejder som manager i et shared service center for administration og finans i DKs største mælkeforretning (gæt selv hvilken).
Jeg arbejder ikke med IT, men har sommetider fornemmelsen af at vores IT arbejder MOD mig :roll: :evil:

Andre biler :
Skoda Octavia II 2,0 TDI st.car (helt ærligt så kunne jeg godt bruge dens drejningsmoment i MX5'eren :lol: )
Skoda Octavia 1,9 TDI st.car (konebil)
Senest rettet af AS DK fre 2. jan 2009 11:55, rettet i alt 1 gang.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf AS DK » tirs 30. dec 2008 16:05

Tore skrev:Musik - jeg har skrevet/komponeret elektronisk musik siden jeg var 14. Eksempler kan findes på: http://www.myspace.com/gixdk og http://www.myspace.com/toreneergaard

Hvad med en dansk udgave af Zoom - Zoom - Zoom sangen?
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Næste

Tilbage til Diskussion