Pakke filer med Zip eller RAR

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

Pakke filer med Zip eller RAR

Indlægaf KongKurs » fre 21. maj 2010 11:02

Hej folkens...

Er der nogen der ved noget om, hvorfor det at \"pakke filer\" overhovedet ikke har nogen gevinst længere, andet end at man samler mange filer i 1, og derved gør det belejligt til mails fx.

\"I gamle dage\" synes jeg at man kunne opnå at filerne fyldte 40-50% mindre, men nu til dags kan man risikere at en stak billeder kommer til at fylde MERE når de er pakket... :? :?

Hvorfor det?
MVH
Anders Pedersen
ex- MX-5 1,8 Jubilæumsmodel-kører
Nu med spritny Mazda 2 Premium og en datter på vej :)
Brugeravatar
KongKurs

Indlægaf Mogenz » fre 21. maj 2010 11:19

Nu er jeg jo ikke software nørd eller noget.

Jeg tror fra egen erfaring ikke at man vinder meget ved ved at pakke billeder hvis man kigger på størrelsen. (10% max)
Men med de data forbindelser vi har idag skulle det heller ikke være derfor man zip´ede dem.
Der hvor jeg ville bruge det kunne være som du selv nævner at man samler en stak billeder, sender dem med email og modtageren har så fordelen at at kunne extracte dem alle samtidig til hans harddisk. (alternativet ville være du vedhæftede alle sammen og han skulle gemme hver enkelt separat).
Der ud over kan man ved at zippe ting sætte password på, hvis man bruger fællesdrev hvor man ikke har rettigheder til at sætte password på mapper.
sidst er der self extract delen men det er nok mest for avancerede brugere. Det kunne være man havde lavet et lille program de indeholdt et antal filer der skulle ligge samme sted og for at gøre det let for brugeren at sikre sig han har alle filer og det er nemt at bruge laver man en self extract zip fil så personen i den anden ende ikke skal tænke :D
Bare et click. (The usual point and click - by smith & wesson)
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Tilbage til Diskussion