*** SOLGT*** Short shifter 40%

Køb, salg og bytte af biler og stumper

Redaktør: Softtop

*** SOLGT*** Short shifter 40%

Indlægaf Kuksi » tirs 27. nov 2007 00:07

Jeg har prøvet en short shifter, der reducerer 40%. Den virker fint og der er ingen problemer med at finde gearene. Da min orginale gearstang viste sig at være afkortet til et minimum, og denne højde passer mig bedre. Sælger jeg denne igen. Har max kørt 300km (og nej, jeg ikke nænner at gøre forsøget med at afkorte denne)

Er der en der kan bruge den for 300kr ?

Billede
Senest rettet af Kuksi ons 11. jun 2008 16:27, rettet i alt 2 gange.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Kuksi » søn 1. jun 2008 22:35

Smider lige denne op igen, da jeg stadig har den liggende.
Min Woodoo knop røg jo på den orginale gerstang, og der bliver den.

Så hvis der er en der har lyst til at prøve, et 40% reduseret gearskifte, så er muligheden her til billlige penge.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf MrT » søn 1. jun 2008 22:44

Du har ikke et billede? Ikke fordi jeg er interesseret, har også min Voodoo, men jeg ved faktisk ikke helt hvad det er for en dims du har til salg :D Kan være nogle anti-voodoo folk kan bruge den :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JP-photo.dk » man 2. jun 2008 07:08

Den napper jeg Kuksi.

Alt efter hvor \"østjylland\" er sådan geografisk, så skal jeg på Djurs på fredag og kunne afhente den?
JP-photo.dk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Lurendrejer » man 2. jun 2008 07:19

Hvis det ikke blev til noget med jp-photo vil jeg gerne have den - hvis den da kan bruges på NB'ere. Har du et link til produktets hjemmeside?
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf MrT » man 2. jun 2008 10:36

SÃ¥ kom der sgu gang i \"Kuksi's Autodele\" da billedet kom ind :)

Men nu forstår jeg også hvad det er, det ser smart nok ud. Og når man alligevel skal montere den, kunne det måske være en idé at overveje at skifte lower og upper shift boot ud samtidig, medmindre man ved det er gjort sådan \"for nylig\".
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JP-photo.dk » man 2. jun 2008 12:49

MrT skrev:Og når man alligevel skal montere den, kunne det måske være en idé at overveje at skifte lower og upper shift boot ud samtidig, medmindre man ved det er gjort sådan "for nylig".

Overraskende nok er der sådan et sæt på vej til mig fra England :-D
JP-photo.dk

Indlægaf Kuksi » man 2. jun 2008 22:05

@JP-photo.dk
De er en pb til dig.

@Lurendrejer
Det er noteret. Jo den passer til NB også.
Her er et link.

http://www.shortec.de/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=33&category_id=4&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=4
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf Ken » ons 19. aug 2009 19:51

Hvordan er det at køre med?
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Kuksi » ons 19. aug 2009 20:08

Den giver en meget kort vandring (-40%) af gearstangen, og det er faktisk fedt.
Bagsiden er så at det er på bekostning af den kraft der skal anvendes til at foretage skiftet.
Jeg opdagede at min \"orginale\" gearstang allerede var afkortet en del. Faktisk så meget at da jeg fik min nye gearknob, så var den ikke lang nok til at nå op til gevindet i gearknob'en.
Derfor var den forskel jeg oplevede ikke så stor mht vandringen. Jeg valgte at afdreje min orginale, og skære mere gevind. Og så var det næsten hip som hap.
Det nylon som sidder på den orginale gearstang, virker som en bedre kvalitet.

Idag ville min anbefaling være at finde en lille gearknob (en lavere end org. f.eks. en kugle), og så korte den org. gearstang max ned.

Mener det var Lurendrejer der købte min, så han kan sikkert melde tilbage om sin oplevelse med den her et år efter.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf Ken » ons 19. aug 2009 20:49

Ahh, så afstanden mellem gearknop og kugleledet var afkortet på din \"originale\"? Nu forstår hvad du mener, og du afdrejede en del af den koniske del og forlængede gevindet?

Så den eneste forskel på et shortshift kit og en almindelig er afstanden på mellem kugleledet og gevindet?
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Kuksi » ons 19. aug 2009 23:54

Ahh, så afstanden mellem gearknop og kugleledet var afkortet på din \"originale\"? Nu forstår hvad du mener, og du afdrejede en del af den koniske del og forlængede gevindet?
Jep.

Så den eneste forskel på et shortshift kit og en almindelig er afstanden på mellem kugleledet og gevindet?
Der ændres også på \"udvekslingen\" med en shortshift. Den store alu-ring du ser på billedet lægges oven på gearkassen (karret hvor gearstangen er monteret). Og hæver derfor omdrejningspunktet for gearstangen. Så man kan sige at kuglen er flyttet lidt højere op på shortshift gearstangen, i forhold til std.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf JP-photo.dk » man 24. aug 2009 18:14

Kuksi skrev:Mener det var Lurendrejer der købte min, så han kan sikkert melde tilbage om sin oplevelse med den her et år efter.

Nope det var mig :-) Men jeg må tilstå at som den dovne slambert jeg er, så har jeg ikke fået den monteret endnu. Jeg må lige se om ikke at jeg når det i denne sæson, og så skal jeg også nok komme med en melding.

Jeg kører dog allerede med quickshift i Peugeot'en og der vil jeg nødigt leve uden - det er en fantastik opfindelse.
JP-photo.dk

Tilbage til Køb, salg og bytte