Leveringstid på dørhængsel?? EN MÅNED??!!!

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Har du haft en god eller dårlig erfaring med dit værksted og/eller Mazda Motor Danmark.

Afstemning sluttede man 13. jul 2009 14:54

ja, jeg har haft dårlige erfaringer
1
33%
nej, det har været en perlerække af fantastiske oplevelser.
2
67%

Afgivne stemmer : 3

Leveringstid på dørhængsel?? EN MÅNED??!!!

Indlægaf Sune » tirs 23. jun 2009 14:49

Hejsa,

Jeg vil høre om andre har været udsat for lignende med deres mx5'er.

Jeg skal bruge et dørhængsel til min bil, værkstedet har bestilt et den 09.06.2009. Fantastisk. Forventet leveringstid den 12.06.2009...HURTIGT tænker man og siger til sig selv, YES så kan bilen komme ud i solen igen.

MEN NEJ!!

d.d venter jeg stadig på dørhængslet, som ifølge mazda motor danmark stadig er i JAPAN?? og skulle komme med fly til Belgien i denne uge..

Husk jeg har ventet siden den 09.06.2009...

Hvornår hængslet ville være i Dk var ikke til at sige men i slutningen af næste uge var nok til at forvente??!! WHAT DA F***??

Herefter skal det først monteres så mine udsigter er 2-3 uger endnu!!

Det er sgu da for sindsygt!!! og Mazda Motor Danmark er ikke til at stikke i!!

Værkstedet har så allerede taget skærmen af, da denne skal af før de kan montere hængslet! derfor kan jeg ikke køre i min bil!!

Nåh, tænker man så... jeg får vel en lånebil til en fornuftig pris?? nu når Mazda har kvajet sig...

NEJ det skal koste mig kr. 1.600 for 14 dage!!! dvs. jeg skal betale for deres fejl??

Er der andre som har været ud for lignende med deres mx5'er?? kan det virkelig tage så lang tid??

Jeg ved at bilen er lidt speciel og ikke så mange kører i dk, men havde jeg fået at vide at serviceniveauet var så lavt havde jeg måske valgt et andet værksted eller måske en hel anden bil og mærke!!

Lad mig høre om jeres episoder både gode og dårlige!
Sune

Indlægaf Ken » tirs 23. jun 2009 14:59

Prøv:

http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... ts_id/1426

de kan som regel levere på 4 arbejdsdage.

Jeg tror transportudgiften vil ligge på omkring 150 kr.

Jeg er selvstændig mekaniker og maskinmester, så jeg kan ikke klage over min service :D
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf PGS » tirs 23. jun 2009 15:22

Jeg forstår virkelig godt at du er frustreret over situationen og er enig med dig i at det er utrolig dårligt håndteret fra Mazda DK side. :evil:

Jeg er ansat på eftermarkedsafdelingen hos Volvo Personbiler her i Göteborg og vi kan i vores systemer se hvilke forhandlere world wide som har en specifik artikel på lager.
Har vi en kunde som sidder i samme situation som dig, så har vi en speciel logistik afdeling som udelukkende har til foremål at fremskaffe reservedelen så hurtigt som mulig, hvad enten det er med fly, båd, kurér osv. fra forhandler i andet land, det burde Mazda DK's logistik afdeling også kunne göre.

Det er yderligere frustrerende at se at mx5parts i England har \"masser\" af originale dörhängsler på lager. Hvis jeg var dig havde jeg bestilt delen fra mx5parts med det samme og bagefter taget diskussionen med Mazda DK om de eventuelt kunne betale dine fragt omkostninger som kompensation for svie og smerte.
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Re: Leveringstid på dørhængsel?? EN MÅNED??!!!

Indlægaf BB » tirs 23. jun 2009 17:15

Sune skrev:Lad mig høre om jeres episoder både gode og dårlige!

Jeg har kun brugt Mazda to gange og i begge tilfælde var der ingen problemer, faktisk var de super hurtige.

I skrivende stund, det er så tredie gang, er jeg ved at teste dem for alvor og det indkludere dele der skal komme fra Belgien, så dit indlæg gøre mig faktisk lidt bekymret. Det beroliger mig dog, at værkstedet tidligere i dag gav udtryk for det var nu man skulle bruge bilen, så selvfølgelig vil de gøre hvad de kan 8)
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf And » tirs 23. jun 2009 22:26

Jeg har kun brugt det lokale Mazda værksted én gang. Det var sjovt nok da en enkelt original skrue manglede i en leverance fra MX5parts i England. Skruen lå på lager i belgien, men var alligevel hos min lokale forhandler dagen efter. Pris 32 kroner for en rigtigt god service, en meget spinkel erfaring, men dog en god en.

Derudover laver jeg alt mit service selv og det jeg ikke kan/gider får Andreas lov til.

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Sune » ons 24. jun 2009 07:54

PGS skrev:Jeg forstår virkelig godt at du er frustreret over situationen og er enig med dig i at det er utrolig dårligt håndteret fra Mazda DK side. :evil:

Jeg er ansat på eftermarkedsafdelingen hos Volvo Personbiler her i Göteborg og vi kan i vores systemer se hvilke forhandlere world wide som har en specifik artikel på lager.
Har vi en kunde som sidder i samme situation som dig, så har vi en speciel logistik afdeling som udelukkende har til foremål at fremskaffe reservedelen så hurtigt som mulig, hvad enten det er med fly, båd, kurér osv. fra forhandler i andet land, det burde Mazda DK's logistik afdeling også kunne göre.

Det er yderligere frustrerende at se at mx5parts i England har "masser" af originale dörhängsler på lager. Hvis jeg var dig havde jeg bestilt delen fra mx5parts med det samme og bagefter taget diskussionen med Mazda DK om de eventuelt kunne betale dine fragt omkostninger som kompensation for svie og smerte.

Det er ogsåd en opfattelse jeg har af andre bilmærker. Jeg snakkede med Mazda Motor DK, MEN nej! det gjorde de ikke!
Tror jeg vil kaste mine øjne på mx5parts.

Nu er det jo heller ikke fordi at et dørhængsel er meget større end en dåse cola så man må jo kunne sende det udenom alt det andet de skal have fragtet.
Sune

Indlægaf Sune » ons 24. jun 2009 07:57

BB skrev:

Jeg har kun brugt Mazda to gange og i begge tilfælde var der ingen problemer, faktisk var de super hurtige.

I skrivende stund, det er så tredie gang, er jeg ved at teste dem for alvor og det indkludere dele der skal komme fra Belgien, så dit indlæg gøre mig faktisk lidt bekymret. Det beroliger mig dog, at værkstedet tidligere i dag gav udtryk for det var nu man skulle bruge bilen, så selvfølgelig vil de gøre hvad de kan 8)

Ja, hvad andet skal dit værksted sige? Det eneste som de kan sige er en forventet leveringsdato og den var for mig den 12.06.2009. Om det holder??

Jeg er noget overrasket over hvordan værstederne håndterer en sådan situation! de kompenserer på ingen måde, men lader kunden tage skraldet.
Jeg forventer ikke at blive behandlet som en konge, men når man køber en bil som er flagskib for mazda, så havde jeg forventet en større imødekommenhed!
Sune

Indlægaf altid6 » ons 24. jun 2009 07:57

Ja køb hos MX-5parts. Jeg fik en pakke fra dem igår. Leveringstid 3 dage og fragt 60 kr. Det kan ikke gøres meget bedre.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Sune » ons 24. jun 2009 07:58

BB skrev:

Ja, hvad andet skal dit værksted sige? Det eneste som de kan sige er en forventet leveringsdato og den var for mig den 12.06.2009. Om det holder??

Jeg er noget overrasket over hvordan værstederne håndterer en sådan situation! de kompenserer på ingen måde, men lader kunden tage skraldet.
Jeg forventer ikke at blive behandlet som en konge, men når man køber en bil som er flagskib for mazda, så havde jeg forventet en større imødekommenhed!

Du må meget gerne lige give lyd fra dig, når du har fået dine dele fra Belgien.
Sune

Tilbage til Diskussion