Hvem laver el-bil MX-5 ?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hvem laver el-bil MX-5 ?

Indlægaf unixsmeden » fre 24. jul 2009 07:33

Hej,

Jeg var forbi au2fast for at finde en MX-5 til et el-bil's projekt. Det var jo ikke nemt med det enorme udvalgt Andreas ligger inde med. Jeg valgte en sølvfarvet fra 97 :) Og så bor han jo fantastisk! Nå, men. Han nævnte at han havde hørt om nogle andre der var gået igang med en MX-5 el-bils projekt. Kan ikke huske om det var ved Aalborg eller Aarhus. Jeg vil meget gerne i kontakt med dem, da jeg gerne vil høre om deres erfaringer og snakke lidt om projektet. Hvis der er nogen der kender dem, så ville jeg sætte pris på om komme i kontakt med dem :)

Jeg bor ved Hillerød og kan mailes på: mark at nellemann dot nu

Pft mange tak
Mark
unixsmeden

Indlægaf Viggoman » fre 24. jul 2009 08:31

LOL... :D :D . NÃ¥eh nej for S..., det er ikke d. 1. april :o

Tanken er da sympatisk, men hvorfor skal det lige gå ud over en MX5 og så oven i købet en NA model? :cry:

Lad os da bevare nostalgien med raspende udstødning og duften af oktan tilsat brændt gummi lidt endnu. Så skal jeg nok købe en el-bil som D.D. så snart de kommer på gaden som aflad.

(PS: fortæl endelig noget mere om projektet......) :wink:
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf altid6 » fre 24. jul 2009 08:50

Ja håber da at der medfølger en CD med motor- og udstødningslyde til anlægget, når nu man kan købe den første MX-Ellert :lol:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Lyden og duften må vi tænke os til :)

Indlægaf unixsmeden » fre 24. jul 2009 09:16

Hehe. Ja lugten og lyden er jo en stor del af oplevelsen :) Men er sikker på at det bliver det mindste problem hvis bilen bliver færdig. Til gengæld skulle den få en fin flad moment kurve med en el-motor. Jeg tænker at lave en lille blog med billeder når vi kommer videre i projektet.

/Mark
unixsmeden

Indlægaf hasse » fre 24. jul 2009 09:33

Klart, at på et eller andet tidspunkt kommer den.
Jeg har et eller andet sted her på sitet været inde på det, og der var et indlæg om, at Mazda selv eksperimenterer med - om ikke ren el-bil - så ihvertfald en hybrid.

Problemet med \"gammeldags lyd\" er jo til at løse. Og bliver også løst:

Om det direkte er Tesla selv, der sælger en cd, eller en eller andet smart gut \"over there\", ved jeg ikke.

Men faktum er, at teslaejere kan købe en cd med lyd.
Lugten kommer sikkert senere.

PS.
Det vil da være noget af en joke at køre rundt i en Tesla. Med store højtalere.

Og så ha' en cd med en pruttende Lada på anlægget!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf altid6 » fre 24. jul 2009 09:53

Ja eller holde stille i et lyskryds med nedrullede vinduer, eller taget nede og ud af højtalerne lyder den vildeste Ferrari acc. 8) .

Fedt senarie hehe, det bliver nok også fremtiden at knægte i tunede Kadetter ikke høre Tecno med fuld bas, men har lige været nede og købe den nye Pagani Zonda lyd til anlægget :P .

NÃ¥r men det lyder som et vildt projekt med at lave en MX-5 elbil. Held og lykke :)
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf hasse » fre 24. jul 2009 09:59

Fandt lige tråden i anden anledning.
Vist ikke så meget el.
http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtop ... ight=motor
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Ken » fre 24. jul 2009 21:06

Tja, jeg vil ønske dig held og lykke, det bliver ihvertfald ikke nemt at få den på plader...

Men elmotorens moment karakteristik passer glimrende til en sportsvogn, da den laver et kick ass moment fra start, og ikke kræver omdrejninger.

Prøv at se her: http://www.afuture.dk/index.html
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Australsk elektrisk MX5 NA

Indlægaf Dan Frederiksen » man 27. jul 2009 12:20

jeg har snakket med Ian Hooper i nogle år om diverse elbilsaspekter og han har konverteret en Mazda til eldrift: http://www.zeva.com.au/conversion_blog.php?vehicle=1

jeg har også kigget på at konvertere en bil men det gik op for mig at benzinmotoren var bare et element af hvad der er galt med nuværende biler. de er også alt for tung og har for ringe aerodynamik så jeg begyndte at designe denne istedet: www.zev.dk

jeg mangler dog de ca 100.000kr til at lave den og idioterne hos milljøstyrelsen, energistyrelsen, EUDP, people's climate action, klima-dm, og væksthusene midtjylland har ikke haft vision til at støtte med en eneste krone. de 77meter havvandsstigning der kommer er åbenbart ikke grund nok til at støtte et køretøj der bruger 20x mindre energi end en 'normal' bil.
da det er et ret usædvanligt design vil de fleste af Jer sikkert heller ikke forstå det men det kan måske hjælpe Jer at vide at den meget lave vægt gør det let at give den en acceleration fra 0-100km/t på 4 sekunder.
det betyder også at man skal bruge meget mindre batteri så det hele bliver billigere. så billig at den ikke behøver at kunne have plads til 4 personer så man har den som personligt ekstra køretøj. lidt ligesom alle har mobiler nu istedet for en fælles telefon i familien. langt de fleste ture bliver kørt med 1 eller 2 personer i en bil.
Dan Frederiksen

Indlægaf Kazama » man 27. jul 2009 13:42

Kazama

Indlægaf Dan Frederiksen » man 27. jul 2009 14:22

om det er dem der har designet mit design? nej selvfølgeligt ikke. der er ganske stor forskel på de to designs og hvad de er beregnet til
Dan Frederiksen

Tilbage til Diskussion