jeg har snakket med Ian Hooper i nogle år om diverse elbilsaspekter og han har konverteret en Mazda til eldrift:
http://www.zeva.com.au/conversion_blog.php?vehicle=1
jeg har også kigget på at konvertere en bil men det gik op for mig at benzinmotoren var bare et element af hvad der er galt med nuværende biler. de er også alt for tung og har for ringe aerodynamik så jeg begyndte at designe denne istedet:
www.zev.dk
jeg mangler dog de ca 100.000kr til at lave den og idioterne hos milljøstyrelsen, energistyrelsen, EUDP, people's climate action, klima-dm, og væksthusene midtjylland har ikke haft vision til at støtte med en eneste krone. de 77meter havvandsstigning der kommer er åbenbart ikke grund nok til at støtte et køretøj der bruger 20x mindre energi end en 'normal' bil.
da det er et ret usædvanligt design vil de fleste af Jer sikkert heller ikke forstå det men det kan måske hjælpe Jer at vide at den meget lave vægt gør det let at give den en acceleration fra 0-100km/t på 4 sekunder.
det betyder også at man skal bruge meget mindre batteri så det hele bliver billigere. så billig at den ikke behøver at kunne have plads til 4 personer så man har den som personligt ekstra køretøj. lidt ligesom alle har mobiler nu istedet for en fælles telefon i familien. langt de fleste ture bliver kørt med 1 eller 2 personer i en bil.